's Nachts poepen.. en niet zo'n beetje ook!

<p>Hoi lieve mama's en papa's, </p><p>Wij zitten momenteel met een issue.. geen idee of iemand dit herkend, laat staan een idee heeft of dit op te lossen is.. maar jullie hebben me al vaker positief verrast op dit forum en niet geschoten is altijd mis!</p><p>Ik heb een heerlijke dochter van 16 maanden, het is een vrolijke gezonde meid die goed eet en drinkt (voor wie geïnteresseerd is naar wat ze allemaal eet op een dag, laat maar weten in de comments dan zal ik het toevoegen). Ook haar stoelgang is op z'n zachtst gezegd: 'zeer soepel'. Het komt er op neer dat ze per 24 uur 6 tot soms wel 8 poepluiers heeft. En dan niet een klein keuteltje, maar een goeie volle luier. Op zich prima natuurlijk, alleen heeft ze die ook 's nachts en daar wordt ze wakker van. Logisch, want dat voelt en ligt natuurlijk helemaal niet lekker. <br />Sinds een aantal weken moeten wij haar 2 tot 3 keer verschonen 's nachts, ze huilt waardoor we wakker worden en aan haar huiltje hoor ik al dat het om een poepluier gaat. <br />Wat we nu al doen is haar luier verschonen als wij naar bed gaan, vaak heeft ze dan minimaal een volle plasluier en dat scheelt later in de nacht doorlekken. Dat leek even te helpen maar nu komt ze zo nog 2x in de nacht (random tijden, vannacht was het om 2.30u en om 04.00u) met beide keren een volle poepluier. Luier verschonen en terug in bed (soms met een beetje warme melk) maar het lijkt steeds lastiger voor haar te zijn om weer snel in slaap te vallen, vannacht zijn we er 2x een uur mee bezig geweest. <br />Iemand een idee? tips? Herkent iemand dit? Verandert dit weer in de loop van de tijd?  </p>
 
Onze dreumes poepte ook vaak op een dag, 4-5 keer vaak. Of het specifiek ook 's nachts was herinner ik me niet meer (volgens mij in elk geval niet zo vaak, al hebben we 's nachts ook zeker wel af en toe poepluiers verschoond), maar tegenwoordig (sinds een maand of 20) poept hij vaak nog maar 1, heel soms 2 of 3x op een dag en slaat hij soms zelfs dagen over. Bij ons was het dus in elk geval een fase (of althans, van geboorte af aan poepte hij al meerdere keren per dag met eerder af en toe uitzonderingen van minder poepen tussendoor) die vanzelf weer overging. Hopelijk bij jullie ook snel, want zo'n nachten zijn zwaar.
 
Oh wow! Dat zijn wel veel poepluiers zeg haha! Ik heb eigenlijk geen tips voor je. Onze dochter (ook 16 maanden) poept dus ook ineens 's nachts vandaar dat ik even nieuwsgierig was naar je post. 
Zij huilt alleen niet, gevolg: wakker worden met de onderkant helemaal kapot! :( echt, na 2 nachten staan de blaren erop. Vannacht maar een wekker gezet en haar bij mij in bed gehouden om het in de gaten te kunnen houden, geen poepie te zien uiteraard ;) 
Maargoed, verder geen tips dus. Eet je kindje genoeg vezels? Is ze misschien gevoelig voor een bepaalde voedingsstof? Dat is het enige dat ik zou kunnen bedenken maar zeer waarschijnlijk zal het gewoon een fase zijn en een lekkere poeperd. Hoop dat het ritme snel veranderd voor jullie! 
 
Hier heeft ze ook een tijdje in de avond gepoept. Het rook toen heel erg zuur. Ik dacht toen aan kiezen, maar die zijn nu nog steeds niet door. Dus was denk een fase. Volgens mij at ze ook niks anders dan normaal , daar heb ik geen idee van. Maar je kan g altijd proberen.. .
 
Oh lastig zeg! Mijn zoon heeft ook een tijd lang in de nachten gepoept, maar dat was dan ook de enige keer op de dag. Jouw kindje poept wel heel vaak op een dag. Misschien niet helemaal het antwoord op je vraag, maar ik moet meteen denken aan peuterdiarree. Dit is een vaak voorkomend iets rond deze leeftijd. Het heeft vooral te maken met de hoeveelheid (natuurlijke) suikers die je kindje binnenkrijgt op een dag. Google het maar eens, dan vindt je wat het is en je vindt goede tips om dit te voorkomen. Wellicht helpt het om minder vaak op een dag te poepen.
 
Het vele poepen herken ik wel. Onze oudste poept als baby al veel en is nu 2.5 maar gaat nog steeds minimaal 2 keer per dag, maar ook dagen 4 keer. Het is ons wel opgevallen dat hij bij bepaalde producten vaker moet. Gelukkig hoefde hij zelden s nachts. Ik snap wel dat het in slaap vallen moeilijker gaat omdat ze natuurlijk al een paar uurtjes geslapen hebben. Je zou nog een muziek licht lampje kunnen proberen. Hier 1 met sterren die draaien en van kleur veranderen en natuurmuziekjes. Na 20 min gaat het lampje vanzelf uit. Eigenlijk slaapt hij altijd binnen die 20 min. Eerste keren zal het wel wennen zijn als het nieuw is.
 
Ow god dit herken ik ja ?? Nouja niet grappig idd. Er valt helaas niks aan te doen. Snachts ontspannen ze zich gewoon en dus gaan ze lekker poepen. M'n dochter lekte ook echt elke nacht tig x door ja... We hebben alles geprobeerd, maar ik ben bang dat het vanzelf minder wordt. Inmiddels is ze 3 en poept nog altijd savonds laat. Dus doen we standaard verschonen als we zelf gaan slapen. Dus t enige wat ik kan zeggen: het wordt op een gegeven moment gelukkig minder. 
P.s: onze dochter kreeg geen suikers of snoep. Nog steeds vrijwel niet. En alleen volkoren producten. Doe je dat wel, dan wordt het nog erger. 
 
Terug
Bovenaan