's-Nachts praten en in bed zitten ...

Ons dochtertje van 14 maanden praat graag 's-nachts in bed met haar knuffels, ze krijgt dan een slokje drinken en dan valt ze vanzelf wel weer in slaap, geen probleem voor ons.

Sinds enkele dagen gaat ze ook rechtop in bed zitten, is ze klaar wakker en zorgt ze dus wel dat wij ook wakker worden en haar weer neer moeten leggen ...

Alles bij elkaar ben ik er dan 4x uit geweest en dat vind ik wat teveel. Wat kan ik doen om haar duidelijk te maken dat het bedtijd is? Ik zeg nu; Fabienne, het is klaar nu, we gaan slaapjes doen.

Hebben jullie kindjes dit ook gedaan?

Groetjes Esther
 
Mijn dochtertje (8,5 maand) doet dit ook en gaat zelfs staan in haar bedje. Helaas is ze nog erg jong, dus lukt het me niet om haar goed duidelijk te maken dat het slaaptijd is. Al denk ik dat ze de link op zich wel legt. Meestal gebeurd het hier aan het begin van de avond of in de vroege ochtend (5 uur). Echte tips voor je heb ik niet...probeer zelf ook van alles uit om haar weer te laten slapen!
 
Hoi Esther,

Wat gebeurd er als je er helemaal niet naar toe gaat? Dus ook niet voor een slokje water.. Gaat ze dan misschien wel weer zelf slapen, of begint ze dan te huilen? Als ze vanzelf weer gaat slapen zou ik het rustig afwachten. Weet uit ervaring (ben ook al 14 maanden lang iedere nacht twee keer eruit) dat het een heel moeilijk af te leren ritueel is namelijk. Anders helaas de cold turkey methode. Gewoon niet naar toe gaan, en hopen dat ze heeeel snel weer door gaat slapen.

succes! Claudia
 
Mijn dochter doet dat ook, maar dan eigenlijk alleen 's avonds. Ik ga er even heen, neerleggen en weglopen. Geen licht aan, niet te veel zeggen.
Inmiddels is het niet vaak meer nodig om haar weer neer te leggen. Ik hoor haar nog wel eens kletsen, maar ze gaat niet meer huilen (en rechtop in bed zitten).
 
Mijn dochter doet dat ook, maar dan eigenlijk alleen 's avonds. Ik ga er even heen, neerleggen en weglopen. Geen licht aan, niet te veel zeggen.
Inmiddels is het niet vaak meer nodig om haar weer neer te leggen. Ik hoor haar nog wel eens kletsen, maar ze gaat niet meer huilen (en rechtop in bed zitten).
 
Hier ook een prater vannacht.... moest gelijk aan jullie verhaal denken! Ze is nu 10 maanden en gisteren heeft ze de prik voor de mex. griep gehad... hopelijk was het omdat ze zich niet lekker voelde. En blijft ze vannacht gewoon slapen...
Het was 20 minuten, viel dus wel mee.... maar vind het niet zo fijn... ik lig zelf ook wakker.
Ze heeft zowiezo onrustig geslapen... half 1 wakker.... 5 uur.... half 7.... 8 uur. Half 7 is ze meestal even wakker, maar half 1 en 5 uur meestal niet. We wachten af of dit een gewoonte gaat worden....
 
Terug
Bovenaan