S nachts steeds wakker wie herkent dit?

A

Anoniem

Guest
Mijn zoontje is nu 3,5 maand en is sinds 4 weken steeds s nachts wakker hij huilt dan en zodra we zijn speentje erin doen slaapt hij direct weer, soms word hij na een half uurtje of uurtje weer wakker en dit gaat zo de hele nacht door.

Om hem te laten huilen is geen optie want dan word het huilen steeds erger en houd niet op. En ook wij doen dan geen oog dicht.
Dan toch maar weer zn speen erin en meneer slaapt weer.
Hij huilt ook met zn oogjes dicht................

Hij krijgt voeding van friso voor hongerige babys en om  ongeveer 10  uur zijn laatste fles, ik heb dit ook al geprobeerd om te rekken dat hij wat later krijgt maar dan nog word hij s nachts wakker
en sochtends half 7   krijgt die zn fles en dat is echt een hongerhuiltje

hij ligt ook ingebakerd in een puckababy omdat hij zichzelf anders steeds wakker slaat

ik heb al zitten googelen maar vind dit "probleem" alleen maar bij ouders waar de kinderen al 6 maanden of ouder zijn

iemand enig idee??? of advies
ik zit er aardig doorheen van die gebroken nachten

Echt helpen doe ik je er niet mee, maar gedeelde smart is halve smart zeggen ze.
Mijn zoontje doet het zelfde. 's nachts rond vier uur begint hij te huilen. Meestal geven we hem dan een speentje en kunnen we het nog een uurtje rekken maar rond vijf uur moeten we er dan echt uit om de fles te geven. Maakt niet uit hoe laat we hem zijn laatste fles geven. We hebben al van alles geprobeerd, maar hij word gewoon altijd wakker. Denk (en hoop heel erg) dat het een periode is waar hij doorheen moet en dat het vanzelf over gaat. Hier dus ook een vermoeide moeder . Mijn zoontje is trouwens vier maanden.

Veel succes en probeer optimistisch te blijven ondanks de vermoeidheid!

2 hongerige baby's zo te lezen. misschien een tip om te gaan bijvoeden. een papfles als laatste of een groente/fruit hap. soms zijn ze er gewoon eerder aan toe.

succes ermee

gr bambi

ik doe ook al rijstebloem in zn laatste fles..

moet er ook bij zeggen dat hij dit "gedrag" ook overdag wel vertoont en heb voeding voor hongerige babys..en hij krijgt in totaal 5 flessen van  200cc overdag drinkt die  niet helemaal leeg soms 20 cc laten  staan s avonds wel..

ik hoop inderdaad dat dit een periode is ;)

gelukkig heeft Joah (16 mei) hier geen last van. Helaas is hij de laatste 2 weken wel weer vroeger wakker zo rond 5 uur-  half 6 ipv half 7-7 uur.  Meestal gaat hij na een fles weer slapen. Zo niet, dan is het jammer voor mama, maar dan gaat hij vaak brabbelen, mopperen tot hij dan na een uur of langer pas weer gaat slapen.

Toch denk ik niet dat het bij jullie kindjes honger is. Wij hebben de laatste fles van 22 uur wel later gegeven en dat helpt ook niet. En hij heeft ook al eens de laatste fles rond 8 uur gehad en dan pas om 7 uur wakker. Dus ik vermoed dat het meer met slaapritme te maken heeft.
Hier merk ik dat hij vroeger wakker is als hij overdag veel slaapt. Of als hij er vroeg in ligt (voor half 7 bijvoorbeeld).

Succes in elk geval

Goh, het lijkt wel of mijn verhaal hier geschreven wordt, hahaha... Ook Elise doet dit sinds een paar wk. Ze sliep al vanaf 7 wk door maar de laatste tijd is het wakker worden 'snachts. Meestal vanaf kwart over 4 en dan soms 5 x per nacht, soms 1 x per nacht er uit  maar gelukkig slaap ik zelf wel zo weer verder als ik naar d'r toe ben geweest voor de speen. Wij kunnen het wel rekken tot 7 - 8 uur trouwens. Ze  huilt ook met de oogjes dicht.

Overdag huilt ze ook regelmatig tussendoor. Ze is dan wel moe, slaapt zo weer verder maar heeft gewoon écht die speen nodig. Apart. Als ze wakker speelt heeft ze zelden een speen, maar in bed..................

Ook Elise krijgt 5 x dgs 200 cc dus meer is geen optie, 1000cc per dag is max. Maar honger heeft ze ook niet op die momenten wat geregeld drinkt ze de 1e fles niet eens leeg. Ze krijgt ook 2 eetl. rijstebloem door de laatste fles. Is het bij jullie ook zo dat de dikke drap van de papfles vaak er in achterblijft? Irritant. En zij maar zuigen dat laaste beetje (of met een lepeltje), ik gebruik de 1-2-3 standenspeen van Avent. Sinds een week krijgt ze ook 1 x dgs een half potje fruit.

Nou jah, lotgenoten, ben benieuwd of er een gouden tip komt, haha, maar in elk geval zijn we niet de enigen.

hoi dames,

kan het geen sprongetje zijn?
Joris is nu ook 4 maanden en heeft dit ook 3 weken gehad, gelukkig begint hij nu weer door te slapen. ik dacht dat het een sprongetje was, want deze schijnt van 15 tot 19 weken te duren volgens het boek oei ik groei.

gr floor

Terug
Bovenaan