s Nachts wakker liggen

De laatste tijd wordt mijn dochter rond een uur of 3 's nachts wakker en ligt zij klaar wakker in bed. Ze heeft soms geen honger. Als ik het licht uit doe gaat ze huilen. Zodra het licht aan gaat is ze stil en begint te brabbelen. Dus laat ik het licht aan totdat ze weer in slaap valt.
Komt het doordat ze overdag te veel slaapt? Ze slaapt van 9-10 uur, 12.00-16.00 uur en soms van 18.00-19.00 uur.
 
Hoi

Hoe oud is je kindje? Zoals ik het lees slaapt ze ind erg veel overdag waardoor ze dus snachts meer wakker is. Maar ja aan de andere kant denk ik dan ze zal het wel nodig hebben het slapen overdag, je houd er moeilijk wakker lijkt mij. Hoe laat gaat ze savonds naar bed??

Mijn dochtertje is nu ruim 4 maanden en slaapt gelukkig de hele nacht door ze slaapt vaak van 19.00/20.00 tot 7.00/8.00 dan 3 uur later gaat ze weer naar bed voor een uur of ander half uur dan na 3 uur gaat ze weer naar bed voor een uurtje en ja dan na 3 uur gaat ze de nacht in.

liefs
 
Dank voor jullie reacties.
Mijn dochter is vandaag precies 12 weken. Ik leg haar vaak tussen 19.00 en 20.00 uur in bed. Soms wordt ze dus al na een uur wakker en wil niet meer slapen. Haar laatste voeding is dan ook tussen 18.30 en 19.30 uur. En dan wordt ze weer tussen 02.00 en 03.00 en tussen 05.00 en 06.00 uur wakker voor een voeding.
En haar overdag wakker houden lukt inderdaad niet.
 
Ons dochtertje werd kort na de geboorte 's nachts altijd huilend wakker, het was dan donker op haar kamertje. We hebben toen een nachtlampje aangedaan zodat ze een beetje rond kon kijken. Als ze moe werd viel ze vanzelf weer in slaap. Soms laten we het nog wel eens aan, maar meestal is het nu uit en slaapt ze gewoon rustig. Je zou ook kunnen proberen net als wat lisa zei, de laatste voeding rond 23.00 uur, dan heb je kans dat ze de nacht doorslaapt of pas rond 5.00 uur komt. Wat wij deden voordat ze de nachten door ging slapen was om het 's ochtends iedere keer een kwartiertje te rekken tot de eerste voeding. Aan teveel slaap zal het wel meevallen denk ik, onze dochter slaapt 's ochtends na haar eerste voeding nog zo'n 2-2,5 uur (komt om de 4 uur) 's middags tussen 12.30-16.00 uur, na de voeding van 19.00/19.30 tot de laatste voeding en dan de nacht in.
Ik hoop dat je er iets aan hebt.
Groetjes Daantje
 
Hoi,

Ik heb gisteren haar laatste voeding om 22.00 uur gegeven, maar ze werd weer om 01.30 uur en 03.00 uur wakker voor een voeding. Bij de eerste nachtvoeding viel ze gelijk in slaap, maar bij de laatste nachtvoeding bleef ze wakker en wilde ze niet slapen. Het licht liet ik toen aan. Ze viel, geloof ik, na twee uur in slaap.
Zou het misschien komen doordat ze bij ons op de kamer slaapt (wel in haar eigen bedje). Ik ga vanavond maar eens proberen om haar in haar eigen kamertje te laten slapen.
Ook vraag ik me af of ze overdag misschien toch te weinig voeding krijgt (ik geef borstvoeding).
Ik voed haar om de 3,5 a 4 uur.
Groetjes Irene
 
Terug
Bovenaan