s-nachts wakker

Hoi,
Mijn dochtertje is deze maand 2 geworden. Ze is altijd een goede slaper geweest (met af en toe zijn pieken en dalen). 's-Avonds gaat ze in principe bijna altijd gewoon slapen (ze slaapt bijna niet meer overdags) omdat ze gewoon heel erg moe is. Soms is ze wel verdrietig en gaat ze een keer of 4 staan en schreeuwen. In de meeste gevallen slaapt ze wel binnen het half uur. Nu wordt ze alleen 's-nachts wakker (de ene keer om 1.00 uur en de andere keer om 3.30 uur) en dan wil ze mee naar het grote bed. Omdat we dat wel vaker gedaan hebben toen ze wat kleiner was, maar lang niet altijd. Vaak laten we haar dan huilen en valt ze gewoon weer in slaap. Maar nu ze wat groter is krijst ze de hele boel bij elkaar. Ze ligt namelijk dagelijks wel effies bij ons in bed, omdat ze rond 7.00 uur wakker is en ik (luie donder) dan nog niet gelijk naast mijn bed spring om de dag te beginnen. En ze drinkt dus altijd haar flesje (pap) nog bij ons s'ochtends in bed.
Nu heb ik haar daarmee teveel verwend en wil ze graag bij ons zijn. Misschien moet ik haar 's-ochtens ook niet meer bij me nemen, maar gelijk naar de huiskamer gaan als ze wakker is? Ik weet dat ze het gewoon lekker vind om nog even bij ons te kruipen s'ochtends.
Wie herkent dit verhaal met haar kleintje en doet het ook zo of heeft tips om het patroon te doorbreken?
Gr. Patricia

Hoi,

Heb geen tips maar denk niet dat je dat er uit moet halen hoor lekker s ochtends in bed is toch heerlijk voor beide.

Hier hebben we 2 rituelen.
De een is dat als ze bv 6 uur of eerder wakker word krijgt ze de borst dan zit ik op de rand van het bed.
Dan weet ze dat ze daarna weer er in gaat.

Pas als ze liggend tussen ons in bed de borst krijgt dan weet ze dat de ochtend begonnen is.

Ik denk dat jou dochtertje ook heus weet dat ze alleen in de ochtend in bed mag bij papa en mama.

En s nachts niet  s nachts moet ze gewoon slapen en dat doet iedereen op een eigen manier laten huilen, iets te drinken geven doe waar je je goed bij voelt.

succes

hallo
ik herken je verhaal heel erg goed, ons dochtertje is ook 2 en vind het ook heerlijk om bij ons in bed te kruipen ik ben net als jij ook geen moeder die direct uit haar bed springt en lig altijd nog even lekker om goed wakker te worden en mijn dochtertje vind dat ook heerlijk.
Wij hebben deze periodes ook gehad het zijn bij ons echt periodes dan werd ze midden in de nacht wakker en dan wees ze naar de andere kamer en wou dan bij ons slapen wij hebben dat dus wel een paar keer gedaan en na een paar keer bij ons geslapen te hebben sliep ze wel weer in haar eigen bedje
Wat bij ons wel heeft geholpen is een peuterbedje en nu blijft ze sávonds gewoon liggen als ze wakker is en sóchtends komt ze uitzichzelf bij ons liggen en zegt ze wakker worden ik vind het echt schattig en ik denk dat je het ook gewoon zo moet laten het gaat allemaal al zo snel vind je ook niet?
Ik denk dus dat het een periode is en vanzelf weer overgaat
Heel veel succes ermee

Hoi Patricia,

ik reageer wat laat, maar ons zoontje van 2 heeft ook een hele periode gehad dat hij wakker was en niet wilde slapen. Iedereen heeft een ander advies en na alles geprobeerd te hebben en nachten wakker geweest te zijn en soms met allebei de kinderen heb ik gewoon gedaan wat voor ons allemaal het beste was gewoon tussenin.
Soms hielp het ook wel om een matras op zijn kamertje te leggen en daar te slapen maar op een gegeven moment moet je ook aan jezelf denken.
En nu naar een paar maanden slaapt Max gewoon de hele nacht op zijn eigen bed en als ze wakker zijn komen ze gewoon lekker tussenin om heerlijk rustig wakker te worden en eruit te gaan als het uit komt.
Volg je eigen gevoel.

Hoi,

Ik weet niet of je er iets aan hebt, maar wij hebben bij ons zoontje het volgende gedaan.

als hij 's nachts wakker werd, ging een van ons naast hem zitten en rustig tegen hem praten. We vertelden dan dat het nog midden in de nacht was en dat hij bij mama mocht als papa uit bed was om te werken. En daar hielden we dan een mooi lulpraatje omheen, tot hij zelf ook rustig was en weer ging liggen om te slapen.

Een groot bed was ook fijner, het leek of hij zich opgesloten voelde in het ledikant.
Ik denk dat het belangrijk is om rustig te blijven, al is dat niet altijd makkelijk als er iemand aan je nachtrust knaagt, het is echter wel bij ons altijd de juiste manier voor alles. Zijn wij druk, is hij druk, zijn wij boos, dan gaat hij met speelgoed gooien.
Wat je zaait zul je oogsten moet je maar denken.

Succes

Terug
Bovenaan