s Nachts weer drinken...

Beste allemaal,
Mijn zoon, bijna 4 maanden, wordt sinds kort weer elke nacht wakker om te drinken. Hij krijgt zijn laatste voeding rond 20.00 uur en sliep dan gewoonlijk tot 07.00 uur 's morgens. Tegenwoordig meldt hij zich elke nacht weer tussen 03.00 en 04.00. Ik ben 's morgens geradbraakt, zeker als ik die dag moet werken. Ik heb al geprobeerd hem 's avonds iets meer in zijn fles te geven. Ook heb ik hem maar eens weer een extra kruik in bed gestopt, zodat hij niet van de kou wakker wordt... Alles zonder resultaat. Hij mag geen rijstebloem o.i.d door de flesvoeding, in verband met zijn koemelkallergie. Wie heeft een tip?
 
Onze dochter had dat ook een tijdje rond die leeftijd. Ik weet niet of je zoon een speen wil, maar bij haar was dat de oplossing..De speen er weer in.En dus geen fles!.Een paar nachten ben je er druk mee, maar toen had ze daarna wel weer het oude ritme te pakken. Dit wordt natuurlijk wat lastiger als hij geen speen heeft...
 
Mijn dochter had precies het zelfde. Ook precies met die leeftijd. Ik heb haar gewoon een beetje fles gegeven. En elke week minder voeding en meer water. Het ging vanzelf over. Ze is nu dik 5 mnd en vannacht heeft ze voor het eerst weer doorgeslapen, heb wel 2x fuppie gegeven,maar dat was alles.
Ik denk dat ze het dan gewoon ff nodig hebben. Kijk maar wat je doet. Niks moet alles mag.

Sterkte met je gebroken nachten.
 
Bedankt voor jullie reacties! Helaas wil mijn zoon niets van een speen weten,die floept er met een grote boog weer uit... Op een pink zuigen wil hij niet en hij heeft ook geen duimpje. De enige oplossing voor ons is dus maar gewoon de fles geven, want hij knapt zowat uit z'n vel van drift als hij niets krijgt. Maar vannacht heeft hij voor het eerst weer doorgeslapen tot 07.00 uur! Gisteravond heeft hij van 22.00 tot 23.00 uur vreselijk gekrijst, maar er was echt niets aan de hand, dus: laat maar huilen! We hielden ons hart vast toen we naar bed gingen, maar wonder boven wonder, meneertje sliep de hele nacht! Heerlijk om zelf ook eens weer fatsoenlijk te kunnen slapen! Maar ja, laat ik maar niet te vroeg juichen, want misschien was het een "eenmalige aanbieding"???? We zien het wel...
Groetjes!
 
Mijn tip is je er gewoon bij neer te leggen tenminste dat is wat ik doe. Nog voordat ik bang ben dat het na 2,3 nachten een gewoonte gaat worden is het opeens weer 2 weken doorslapen van 1900 tot 8.00. Geen peil op te trekken.
 
een baby is gewend om in de baarmoeder steeds eten te krijgen. en eigenlijk vind ik hem te jong om een late voeding over te slaan. maak hem desnoods om 22.30 wakker voor een voeding, dit zei mijn kinderarts in het ziekenhuis en hij zei ook dat je eigenlijk beter tot 5 maanden nog zo'n late voeding moet geven
 
Je kindje maakt waarschijnlijk een groeispurt door. Als je het boek 'Oei, ik groei' van Hettie Vanderreyt erop naleest, zal alles veel duidelijker worden... Je kan zo de lastigere momenten beter relativeren.
 
Terug
Bovenaan