's Nachts zo'n pijn in m'n schouder!

Hallo,

Sinds een week of 2, en het word eigenlijk alleen maar erger, word ik s nachts meerdere keren wakker met vreselijke pijn in mijn rechter schouder. Ik verga dan vd pijn.De pijn lijkt in mn bot te zitten. Zodra ik even 5 min. uit bed ga zakt t weer redelijk weg. Maar vaak binnen t uur komt het wel weer terug. Het gebeurt nu zelfs ook als ik gewoon op mn linker schouder slaap dan trekt t gewoon door naar mn rechter schouder. Het vreemde is dat ik overdag alles met die schouder kan doen. Het gebeurd dus echt alleen tijdens het liggen, maarja zittend slapen kan toch ook niet, is niet vol te houden!
Wie herkent dit en heeft tips. Ik hoop t zo want ik slaap nog maar zo'n 3 uurtjes per nacht hierdoor!!!

Alvast bedankt voor evt. reacties!!!
Groetjes Ingrid (33 wkn zwanger)

Ik zou je verloskundige even bellen om advies te vragen. het zou kunnen dat er een ader of zenuw beknelt raakt als je er op ligt.
Ik heb geen idee hoe je dit kan voorkomen.

Ik gebruikte een voedings kussen en daar ging ik half tegen aan liggen met me rug. (wel een harde en niet een met van die kleine bolletjes die glijd weg) Ligt wat vreemd maar kon zo wel slapen.

Veel Sterkte
Groetjes Quinta

Hi Ingrid,

Het lijkt me niet direct in verband te staan met je zwangerschap. Maar waarom niet even langs de huisarts? Ik heb jaren geleden (was toen niet zwanger) ook ontzettend pijn gehad in de schouder en dat bleek een slijmbeursontsteking te zijn en daar is zeker wat aan te doen! Ik zou er zeker even door iemand naar laten kijken!

Gr. Tamara.

Ha meid,

Hier iemand die het heel erg herkent! Ik had het ook. Bij mij begon het met pijn in mijn middenrif en onderste ribben (aan de voorkant). dit was rond 24 weken. Ik maakte mijn zo'n zorgen, dacht bijna dat ik botkanker had. Maar de vk zei dat dit alles te maken heeft met het uitzetten van je ribbenkast, die gaat ruimte maken voor de groeiende baarmoeder, op zich een goed maar wel vervelend teken.
Rond 30 weken kreeg ik ook pijn in mijn schouderbladen. Als ik in een bepaalde houding zat of lag kon het zo'n pijn doen. En zelfs als ik erop duwde voelde ik pijn. Branderig. Eerst had ik het in één schouderblad en later in de ander en soms kon ik steken voelen die door mijn borstkas gingen. De vk herkende het niet. Ik balen. toen heb ik het op dit forum gezet en waren er een paar vrouwen die mijn klachten herkenden en zelfs precies dezelfde klachten als jou hadden. Er zijn niet veel vrouwen die het hebben, maar het komt voor. Soms kan smeren met arniflor of cardiflor wat helpen.
En als je bevallen bent gaat het over. maar dat duurt nog even! SNIK!
Toen Loïs net geboren was, had ik ineens weer heel erg last van mijn ribben. Die gingen ineens naar hun oorspronkelijk vorm. En die pijnlijke plekken op mijn schouderbladen hebben nog een week of 3 aangeschouden (wel ik mindere mate) Daarna heb ik nog een paar keer die pijnlijke plekken gehad en nu (6 maanden later) eigenlijk nooit meer.

Ik denk zelf dat het ook onder invloed van hormonen ontstaan, alles moet wijken voor je baby en die groeit nu naar je ribbenkast toe, die gaat uitstaan waardoor je pijn in je ribbenkast krijgt! Volkomen normaal, niets om je zorgen over te maken alleen heel erg vervelend!

Hallo,

Heb inderdaad dezelfde klachten. Daarnaast doen mijn rug en heupen ook pijn. Naast oefeningen heb ik ook acupunctuur en dat helpt erg goed.....de pijn in mijn rug is bijna weg en de pijn in de schouderbladen is een stuk minder geworden.

Helaas ontkom ik niet aan de steunkousen ;-(

Groetjes,
Charlie

Terug
Bovenaan