's nachtss een verstopte neus??

Wie heeft er ervaring met dit fenomeen (en er een oplossing voor)?

Mijn dochter is 3 weken oud.
Haar neusje zit sinds een klein weekje elke nacht flink verstopt waardoor ze niet of onrustig slaapt. (en wij ook)
Overdag heeft ze geen last! Ze is dan ook niet verkouden.
Ik heb geen idee waardoor het komt.
We hebben voor de zekerheid extra grondig gezogen om stof zo veel mogelijk uit te sluiten, maar ook dat helpt niet.
Het enige wat helpt is als ik haar 's nachts aan de borst leg, op haar zij.
Ze drinkt of sabbelt dan en wordt rustig en lijkt ook dan weer geen last te hebben van haar neus.

Heeft iemand een idee waar dat dichte neusje, alleen 's nachts, vandaan kan komen en wat ik er aan kan doen?
 
Hoi hoi,

Geen idee waar het vandaan komt. Maar misschien helpt het als je het bedje aan de bovenkant wat hoger zet.
Als onze meid verkouden is stop ik altijd een opgerolde handdoek onder de bovenkant van het matras. Ze ligt dan net iets meer omhoog met haar hoofdje. Misschien dat dat helpt.

Succes ermee.
Groetjes Anninas
 
Hoi,

Ons dochtertje had er ook veel last van in de eerste maanden na haar geboorte. Wij hebben toen ook een handdoek onder het hoofdeind van het matras gedaan en dat hielp wel. Misschien help een beetje zoutoplossing ook. Voordat ze gaat slapen een druppeltje in ieder neusgat. Het kan nooit kwaad en het help het neusje vrij houden.

Succes!
 
Hoihoi,

Mocht bovenstaande niet helpen dat is je dochtertje misschien 'allergisch' voor haar dekentje. Daar gaat natuurlijk altijd veel stof in zitten.

Wij deden ook altijd boeken onder de voorste poten van het bedje. Dan staat het bedje ook schuin. En misschien kan je ook nog proberen om een halve ui naast haar bedje te leggen. Leg dan niet de avond tevoren haar kleding voor de volgende dag klaar want alles gaat naar ui ruiken. Maar vaak helpt het wel om het neusje open te houden.

Succes!
 
Terug
Bovenaan