s"nachts wakker worden

mijn dochter is nu 3 jaar en 2 maanden en word nog geregelt s'nachts wakker 1 keer per week  en heeft allerlei smoesjes waarom dat is. Volgens mij wil ze dan gewoon aandacht. Ik werk niet dus aandacht krijgt ze genoeg overdag.
Herkent iemand dit en weten jullie wat ik eraan kan doen. Mijn 2e kindje is op komst en die houd mij straks genoeg wakker.

Groetjes Diane
 
Ligt ze nog in een ledikantje?Zo ja, dan zou ik haar gewoon negeren als ze roept.
Zo niet, dan zet je haar elke keer weer terug in haar bed en zeg dat ze moet gaan slapen. Dit moet je echt lang volhouden, kan weken duren. Misschien een beloningssysteem erbij: als je niet uit je bed komt, dan mag je   morgenochtend een sticker uitzoeken. Heeft ze dan bijvoorbeeld 5 stickers, dan mag ze bijvoorbeeld kiezen wat jullie gaan eten, of wat langer opblijven. Is de kaart helemaal vol, dan mag ze een kleinigheidje uitkiezen ofzo.
Veel succes!
 
Hoi hoi,

Mijn dochter van ruim 2,5 wordt sinds een poosje ook weer elke nacht van 1 tot 3 keer wakker. Dan is het omdat ze mij mama in bedje wil slapen en dan omdat haar knuffels weg zijn (tsja en dat zijn dus echt de kleinste van de kleinsten). We gaan er wel naar toe want anders wordt haar broertje ook wakker. Gert-Jan en ik zeggen allebei standaard van je moet lekker gaan slapen en dan bla bla bla bla bla, het werkt wel maar je moet er dus wel steeds je bed voor uit. We hebben deze fase eerder gehad en na een paar weken (ja helaas) was het over. Ik kan wel merken dat ze 's nachts wakker is als er drukke perioden zijn zoals dus nu weer het geval is. Sinterklaas is er, een verjaardag in aantocht van haar oom, broertje die geopereerd is, ze heeft nu de waterpokken, dus alles een beetje bij elkaar maakt haar denk ik onrustig.
Maar we proberen alles maar ze komt niet bij ons in bed, want daar begin ik niet aan.
Ik weet dat het heel vervelend is dat je er 's nachts uit moet en ook met de komst van nummero 2 bij jou. Ik zit namelijk dat nummero 3 erbij komt en dus ook hoogzwanger ben. En dat breekt ernstig op, maar het is niet anders. Oooit gaat het weer over denk ik dan maar.

Succes met alles.

Groetjes van Mieke mv Lotte (17.02.2004) & Jozua (15.10.2005)
en 34,3 wkn zwanger van een kadootje
 
Terug
Bovenaan