saaie vraag (sorry)

Hallo allemaal,

Als je geen zin hebt om dit "carriere" gezeur van mij te lezen moet je maar ff niet verder lezen........

(Ik heb je gewaarschuuwd...)

Ik zit echt met een dilemma...
Op dit moment zit ik ruim 4 jaar op een managementfunctie binnen een grote organisatie..
Ik zou dolgraag verder willen groeien maar heb dit telkens voor me uitgeschoven omdat wij prive natuurlijk andere plannen hebben...
Nou hebben we er ons erbij neergelegd dat dit nog wel even kan gaan duren (een gezinnetje), maar ondertussen sta ik al wel 1 1/2 jaar stil! Zowel op het gebied van uitdaging dat ik m'n job vind als het prive-vlak.

Ik zou dolgraag solliciteren naar een hegere functie, ook al is dat bij een ander bedrijf... Ik heb tot nu toe steeds gedacht: dat kan ik niet maken... stel dat het dan ineens raak is...
Maar ik weet van mezelf dat ik (ookal zou ik moeder worden) dat ik altijd zou willen blijven werken en mezelf blijven ontwikkelen...
Wel in een passend patroon natuurlijk..

Moet ik mezelf schuldig voelen als ik net een nieuwe job heb en ik raak zwanger?
Nu heb ik een vast contract... maar wat als ik een nieuwe job vind, en het is plotseling wel raak..? Dan zit het er natuurlijk dik in dat m'n contract niet verlengd wordt (bij een nieuwe baas dan heh).
Heb ik dan nog recht op een uitkering?
Ze gaan dan toch uit van je arbeidsverleden en je laatst verdiende salaris heh?

Morgen toch maar ff checken bij het arbeidsbureau... Stom... management-functie bekleden en dan hier zelf geen antwoord op weten... ik weet het...
maar ik heb hier nog nooit mee te maken gehad (en hoop het ook niet mee te maken), maar ik wil wel even zekerheid...
Ik heb toch niet al die jaren voor jan L*L gewerkt....

Ik kan nog wel een tijd af gaan zitten wachten... maar dat is nu al 1 1/2 jaar het geval en m'n salaris is ook al ruim 2 jaar bevroren omdat ik vrij hoog zit... maarja ieder mens wil toch een ontwikkeling kunnen zien in wat ie doet heh... ook op het gebied van waardering en dat is mijn geval salaris.

Jof wat is het een warrig verhaal geworden maar ik moest het ff kwijt...
Heeft iemand wijze raad voor mij?????????

Heel veel liefs, Lill

He Lill,

Heb jou verhaal helemaal gelezen, ik ben wel voor verandering, ik ben zeker niet voor afwachten. Wij zijn twee en half jaar geleden eigenlijk dik drie jaar geleden begonnen met onze tweede kinderwens, wat tot nu toe nog niet is gelukt, als ik toen bijvoorbeeld dezelfde wens als jou had gehad een banenwisseling had ik dat zeker kunnen doen omdat het nog steeds niet raak is de tweede zwangerschap dan.

Ik zou er zeker voor gaan, en dan zie je wel weer als het raak is toch!! Succes met het nemen van de beslissing.

Liefs Mick

Hoi Lill,
Ik ben HR adviseur dus misschien kan ik je helpen. Ik zit trouwens ook een beetje in hetzelfde schuitje. Als ik niet in dit traject zat was ik al weggegaan denk ik want ik kan niet verder op dit gebied binnen de organisatie. (hele grote organisatie dat wel maar iedereen blijft netjes zitten)
Op een nieuwe functie binnen dezelfde organisatie solliciteren kan altijd. Hiermee loop je geen enkel risico. Zwanger raken plan je nu eenmaal niet maar als je een tijdelijk contract hebt wordt het inderdaad vaak niet verlengd.
Niet verlengen wordt in de wet gezien als ontslag dus heb je recht op een WW uitkering. Mocht je nog in je zwangerschapsverlof zitten dan krijg je van het UWV ziekte-uitkering. De ww is het gem. dagloon over de 13 weken voorafgaand aan je werkeloosheid maaaaar!!! hier zit een max. aan van uit mijn hoofd 42.000 euro per jaar. Dit is gekoppeld aan het WAO dagloon namelijk. Als je meer verdient ga je er dus direct op achteruit.
Zolang je zwangerschapsverlof hebt krijg je 100% uitbetaald van je laatstverdiende loon.

Nu is het tevens zo dat de markt heel anders is dan een paar jaar geleden. Toe kon je overstappen en ging je er financieel altijd op voorruit. Nu is het eerder zo dat je je weer opnieuw moet bewijzen en er in eerste instantie in salaris op achteruit gaat.
Het hangt er een beetje vanaf hoeveel uren je wil gaan werken als je mammie bent. Bij je huidige werk heb je waarschijnlijk de credit verdiend waardoor je als parttimer een managementfunctie kan behouden. Vaak willen ze voor dit soort functies namelijk minimaal 32 tot 40 uur maar dat zul jij ook wel weten.
Ontwikkelen doe je natuurlijk altijd maar moeder zijn is ook niet niets en dan verandert je prioriteiten volledig. (heb ik vaak gehoord tenminste)

Ik vind het dus heel moeilijk om je te adviseren maar hoop dat je een klein beetje verder komt met bovenstaande info.

Succes!!!

Inge

PS verder ontwikkelen in je functie kan ook weer als je kindje iets ouder is. Je kunt helaas niet alle tegelijk je bent ook maar een mens!

Hi Lill,

Ik heb precies hetzelfde!!! Wat goed om te lezen dat er nog meer meiden mee worstelen. Ik zit in een zware functie op het gebied van Sales. Maar eigenlijk zit ik ook een beetje vast. Ik heb het wel gezien, maar om dezelfde reden als jij blijf ik hangen. En dat bevredigd ook helemaal niet. Dat zit dan ook weer dwars. Wat natuurlijk niet bijdraagt om op een stressloze manier proberen zwanger te raken!

Ik heb nog een ander probleempje: wil namelijk uit de commercie (ben ik min of meer ingegroeid, maar het wordt steeds harder hier en daar zit ik niet zo op te wachten) en iets anders gaan doen. Maar ik weet nog niet zo goed wat.
Dus al zou ik weten wat ik wil en een andere baan vinden: dan zou ik toch gaan. Anders blijf je te veel hangen.
Maar ja, komt tijd komt raad (haha, lekkere dooddoener, maar het is waarschijnlijk wel zo).

Succes en hou me op de hoogte!

Liefs,
Anne

Hoi Lill

Ik heb ongeveer 1,5 jaar geleden een overstap gemaakt naar een ander bedrijf en zat toen precies hetzelfde als jij,in twijfel,zal ik wel zal ik niet......
Ook was ik toen al een jaar bezig met zwanger worden en dacht steeds,ojee als ik nu maar niet zwanger word.
Maargoed om een lang verhaal kort te maken,ik werk wel in een totaal andere sector als jij(Zorg)maar vond toch dat ik het moest doen omdat het nl voor jezelf ook niet echt gezond is om te blijven hangen in een baan waar je eigenlijk weg wilt en verder wilt voor jezelf.
Heel veel succes en ik hoop dat je veel aan de reacties hebt
Liefs
Snoop

Terug
Bovenaan