Saapritueel voor 11 maanden baby met BV

<p>Hi mede ouders,</p><p>mijn lieve dochter is inmiddels 11 maanden oud en slapen gaat ‘s avonds/ ‘s nachts moeizaam. Ze slaapt het liefste de hele nacht op mij (mama). Een tijd heeft ze heel goed in haar bed langere tijden geslapen maar ik geloof dat haar ‘sprongetjes’ en fases het gewoon elke keer weer door elkaar gooien. Ik heb er eigenlijk al vrede mee gemaakt want ik kan er toch weinig aan veranderen en ik ga haar niet laten huilen.</p><p>MAAR nu is mijn vraag…</p><p>Ik geef nog borstvoeding en ik ben erg benieuwd hoe het verloopt voor andere moeders die ook BV geven aan een baby van gelijke leeftijd. Laten jullie je kindje aan de borst in slaap vallen? Hoe is het slaapritueel? Hoe vaak wakker? En slaapt jullie baby ook in bed bij jullie? Enige tips? En voor de rest gewoon erg geïnteresseerd naar jullie verhaal :)</p>

Mijn dochter heeft tot 12 maanden bij ons in bed geslapen en viel altijd (en alleen) aan de borst in slaap. 'S nachts gebruikte ze mij ook om weer in slaap te komen en dat was zeer regelmatig haha. Toen zijn we overgestapt naar een vloerbed in haar eigenkamer waar ik naast kon liggen. Zelf in slaap vallen ging nog steeds niet dus ik voedde haar in slaap en ging dan zelf naar beneden/ naar bed. Als ze dan 's nachts wakker werd sliep ik meestal naast haar verder. Vaak was ze wel tussen de 5 tot 10 keer wakker en als ik haar dan de borst gaf sliep ze gelijk weer verder. Nu ben ik zwanger van de tweede en voelde ik gewoon dat zowel zij als ik er echt klaar voor was om te stoppen met de borstvoeding. Grotendeels ook door de gebroken nachten. Het was een paar nachten heel veel troosten en soms lang wakker. Soms liet ik haar wel huilen maar ik liet haar niet alleen, dus ik bleef haar knuffelen of kietelen. Na een aantal dagen zag ik al verbetering en ze heeft nu zelfs al een paar keer doorgeslapen (dit had ze nog nooit gedaan!) Nu wordt ze nog hooguit een of twee keer wakker en dan slaapt ze met een aai over haar bol weer verder. 

Mijn dochter heeft tot 1,5 de hele nacht bij ons in bed geslapen. Viel aan de borst in slaap. Toen ze 1,5 was hebben we haar in de  peuterbed gelegd, ik voedde haar dan daarin in slaap. Als ze 's nachts wakker werd kwam ze bij ons in bed en voedde ik haar weer in slaap. 
Vlak voor haar 2e verjaardag was ik opnieuw zwanger en toen gestopt met nachtvoedingen. Ze kwam dan nog wel bij ons in bed als ze wakker werd 's nachts. Doordat de melkproductie flink terugliep door de zwangerschap lukte in slaap voeden ook niet meer en lukte zelf in slaap vallen steeds beter. 

Terug
Bovenaan