Sabbelen op handje + smakken

Hallo,

Mijn zoontje is 3 maanden en sabbelt -met smakkende geluiden- op zijn handje. Wie herkent dit? Ik vind het namelijk heel erg grappig en heb al eens gehoord dat het betekent dat ie toe is aan een fruithapje. Tja, je hoort zoveel als leek ...

Groetjes
 
Hoi,

Ik heb een dochter nu van 5 weken en zij doet dit ook.
Maar mij hebben ze verteld dat dit of honger betekend of dat ze gewoon zuigbehoefte heeft.
Als mijn dochter dit doet na het eten, dan krijgt ze wel eens de fopspeen. En ze valt dan ook in slaap.
Bij een baby van 3 maanden oud weet ik niet wat dat zou betekenen.

Gr. Christel en Carmen.
 
Hoi Dorien

Ben deed dat ook vanaf drie maanden bleek achteraf dat het z'n tandjes waren z'n eerste tandje kwam twee weken later door. Ik heb nooit gehoord dat het zou betekenen dat ze aan een fruithapje toe zijn maar ja dit is ook mijn eerste

Anne
 
ha dorien,
die van mij is nu 11 weken en doet dit ook al vanaf het begin. Als het lukt stopt hij zijn hele knuistje in zijn mondje!
Ik stop ook regelmatig een fopspeen in zijn mond en dan gaat hij idd ook lekker slapen. Gisteren had Sander verhoging (37.8) en vandaag grijpt hij vaak naar zijn oortje. Misschien betekent dit dat hij net als Ben van Anne een tandje krijgt? Ben erg benieuwd.
Van dat fruithapje is mij ook niets bekend.
Geniet er maar van!
groetjes Lineke
 
Hallo Dorien,

Mijn zoontje maakte vanaf een maandje of 2 ook "smak-geluiden", we noemden het "tokken". Hij maakt dan een soort zuigende/klakkende beweging met zijn tong en heeft zijn mondje iets open staan. Stan gaf op deze manier aan dat hij óf honger had óf  moe was. Voor ons een heel duidelijk signaal.
Hij is nu 9 maanden en doet het nog steeds een beetje als hij moe is.
Het is wel een grappig gezicht.

Groetjes Marieke
 
Hoi Dorien,

Mijn zoontje Max is nu ruim 3 maanden en doet sinds kort ook vaak zijn handje/knuistje in zijn mond en begint fanatiek te sabbelen en te smakken. Inderdaad heel aandoenlijk om te zien. Ik denk dat het gewoon een vorm van zuig behoefte is, want mijn Max doet dat ook vaak direct na de borstvoeding. En misschien is het inderdaad de voorbereiding op opkomende tandjes, ik heb geen flauw idee, dat moeten we maar afwachten, zal wel erg vroeg zijn, maar ach mijn schatje verbaast me dag in dag uit.

Ook ik heb er nooit van gehoord dat het een teken is voor vast voedsel. Als ik jou was zou ik daar ook nog maar niet te vroeg mee beginnen, tenzij het Cb wat anders adviseerd. Bij mijn weten kunnen baby's tot zeker 6 maanden puur op borstvoeding leven en groeien. De ene baby is er uiteraard eerder aan toe dan de ander, maar als je te vroeg begint, dan kan het zijn dat de slokdarm e.d. nog niet genoeg ontwikkeld is en dan kan je het van binnen beschadigen. Ik zou er gewoon nog even mee wachten en anders navragen aan het Cb. Verder geniet er maar lekker van, je baby heeft er in elk geval geen last van en het ziet er o zo schetig uit;-)

Succes!

Groetjes Claudine
 
Hallo,

Bedankt voor jullie reacties en nee,  ik zal niet beginnen aan een fruithapje. Had dat sowieso niet gedaan als ik niet had overlegt met het CB. Het gaat al zo snel en met melk is voorlopig nog heel erg makkelijk! Je krijgt zoveel te horen en ik luister dan ook graag naar elk advies/opmerking tenzij het wel welletjes is ...

Nogmaals bedankt!

 
Terug
Bovenaan