Sabbelen op handje

Beste mede mama's,
Sinds een paar dagen sabbelt mijn dochter van 9,5 week oud heel veel op haar handje en maakt hier dan vaak ook smak geluiden bij en soms wat andere geluidjes.
Ik heb geleerd dat dit betekend dat ze honger heeft maar ze doet het soms ook direct na de borst.
Als ik dan probeer haar nog wat te laten drinken draait ze haar hoofd weg en als ik haar een speentje geef spuugt ze die ook uit en gaat direct haar handje weer naar haar mond.

Iemand enig idee wat dit betekend?
 
Hoort en gewoon bij! Ze ontdekken juist dat handjes hebben en dan ze er wat mee kunnen. Straks als ze speeltjes vast gaat houden gaat ze daar ook aan sabbelen. Mijn dochter doet dit ook! Ook na voedingen, dus het is zeker niet altijd honger!
 
 
 
Ja dat wel .. Mijn dametje is daar erg duidelijk in, die huilt alleen als ze honger heeft; dan is het vol aan van 0 tot 100 in enkele seconden haha ?
 
Ah ja dan is het inderdaad wel goed duidelijk.
Mijn kleine meid huilt niet zo snel, best geduldig wat dat betreft. Huilen is d'r laatste noodkreet haha
 
Het boek ‘oei ik groei’ is een superfijn boek, daarin staan alle ontwikkelingen en signalen in! Ik heb er tot nu toe veel aan gehad, misschien een tip om deze ook te kopen? Helpt enorm bij het begrijpen van je baby en de ontwikkelingen die hij doormaakt en wanneer. Onze zoon is nu bijna 8 weken en begint te sabbelen op zijn vuistjes, rond deze tijd gaan ze hun handjes ontdekken dus dit is voorkomen normaal idd?.
 
Terug
Bovenaan