sabbelen op handjes ; bakerzak en heeft tips voor het afbouwen?

A

Anoniem

Guest
Hoi hoi,
vanaf half juli hebben we onze zoon (nu 3 mnd oud) ingebakerd dmv een hydrofiele luier om zijn armpjes te leggen onder zijn ruggetje.
hij sliep daar goed op.
nu sinds 2 weken hebben we een bakerzak gekocht, ook daar doet hij het goed in. heel soms wordt hij eerder wakker dan de flestijd is, maar meestal slaapt hij goed door tot aan de volgende fles.

nu wil ik eigenlijk de bakerzak afbouwen omdatik volgende week aan het werk moet, en ik het liefst heb dathij gewoon los slaapt.
het enige wat hij doet, is op zijn handjes sabbelen in bed, maar echt maaien met de armen doet hij niet meer.
maar net werd hij wel wakker na 1 uur slapen zonder bakerzak.
ik baal daar natuurlijk van, want zo gaat het hele ritme: slapen-voeden-luier-spelen-slapen ten onder.

wie heeft er tips?
of ervaringen?
of moet ik hem uit gemak maar gewoon in de bakerzak laten slapen....

Hoi,

onze zoon is ouder (nu 5,5 maand), maar heeft ingebakerd gelegen. Hij sliep in doeken. Hij gaf  na 6 weken inbakeren zelf aan dat hij niet meer wilde: hij schreeuwde moord en brand toen ik hem in wilde bakeren!!!
Er wordt gezegd dat je kinderen minimaal 6 weken moet inbakeren om ze eraan te laten wennen. I kweet niet hoe  lang je nu inbakert, ongeveer die tijd volgens mij!  
als je af gaat bouwen, moet je dat slaapje voor slaapje doen. En er echt de tijd voor nemen,  dus wel een of twee weken per slaapje.
Maar je maakt het jezelf wel moeilijker door nu af te   gaan bouwen met de  tijdsdruk omdat je  gaat werken. Ik zou het voorlopig eerst nog even met de bakerzak doen. Dit is toch ook niet moeilijk voor de oppas of het kinderdagverblijf waar je zoontje heen gaat?? Het leek mij altijd wel handig, die zak,  in ieder geval handiger dan de doeken die wij hadden.  Maar ik durfde niet over te stappen, omdat onze zoon het zo goed deed!

Suc6! groetjes,
Kiki  

Hoi,

Felicity (23-05-07) die slaapt nu al 2 maanden in de baker slaapzak en dit bevalt heel goed. Nu ben ik ook weer een week aan het werk en ik geef het bakerzakje gewoon mee.
Voor de gene die oppast is het niet extra werk om deze aan te doen en als je kindje er lekker in slaapt zou ik het lekker zo laten!

Succes ermee!

Hallo,

Onze Bas wordt sinds hij drie weken oud is ingebakerd. Hij is inmiddels acht weken en als hij wakker is is hij erg aan het zoeken naar zijn handjes om daar op te sabbelen. Zonder bakerdoek doet hij echt hazeslaapjes, terwijl hij in zijn doek met gemak tot de volgende voeding slaapt. Met andere woorden, het gaat echt super in zijn doek.

Als ik jouw verhaal lees, lijkt het bij jullie ook goed te gaan. Mijn vraag is dan ook: Waarom zou je willen afbouwen? Misschien is hij er gewoon nog niet aan toe. Gaat je kindje naar een kinderdagverblijf als je weer gaat werken? Daar zullen ze hem toch ook wel in de bakerzak te slapen willen leggen?

In het boek van Ria Blom (Inbakeren en regelmaat) staat een heel stuk over afbouwen. Ik heb het nog niet gelezen (want ik denk nog niet aan afbouwen) dus ik kan je er geen tips uit geven....

Groetjes, Karin
Mama van Eva (9-2004) en Bas (3-7-2007)

Hallo!
Sorry ik hoor hier eigelijk niet thuis, ben nl van het najaar 2006 forum.
Ik wilde toch wel even reageren. Ik heb nl een zoontje van 9 maanden en hij slaapt nog steeds (heerlijk) in de bakerzak. Ik heb een paar keer geprobeerd om af te bouwen, maar dat is tot nu toe nog niet gelukt. Ooit is hij er vast een keer aan toe!

Groetjes van Bloem

Lotte is morgen 17 weken en is sinds week 5 ingebakerd. Ze slaapt nu sinds een week 'bakervrij'. Dit heeft ze eigenlijk zelf aangegeven. Ook zij wilde op haar handjes sabbelen (ze duimt nu ook bijna de hele dag) en begon enorm te schreeuwen als ze ingebakerd werd.

Ik had juist bij haar het idee dat ze minder goed sliep hierdoor. Ze heeft heel even moeten wennen aan het losliggen. Ik heb haar een paar dagen met haar armpjes los in de bakerzak gelegd (bij die van mij kan dat, als gewoon slaapzakje, zeg maar). Dat ging goed en toen heb ik haar los gelegd. Ze heeft hier wel even aan moeten wennen, maar nu gaat het prima.

Op zich vind ik het nu wel lekker. Lotte had het echt nodig om ingebakerd te worden, maar het is zo makkelijk om haar na bijv. de laatste voeding half in slaap zo in bed te kunnen leggen. Normaal werd ze dan wakker van het inbakeren.

En ook met kleding. Met  iets warmere temperaturen droeg ze vaak alleen een rompertje en moest ze weer aangekleed worden als ze uit bed kwam. En dan weer uitkleden voor het inbakeren. Nou, Lotte vind aan en uitkleden een ramp, dus wat dat betreft ben ik wel blij dat ze nu 'gewoon' kan slapen.
En stel dat we nog een hittegolf krijgen, hoef ik ook niet meer bang te zijn dat ze gaat oververhitten. Want die hele hete zondag een paar weken geleden was een ramp! Veel te heet om in te bakeren!

Groetjes, Marisa

onze zoon sliep ook in een bakerzak (daarvoor pacco) en ik wilde hem ook langzaam laten afbouwen. Ik heb aan één kant een mouwsgat in de buitenzak gemaakt zodat een arm "vrij" kan bewegen en hij kon wennen. Nadat hij zo ongeveer 2 weken had geslapen heb ik hem in een gewone slaapzak gelegd en dit ging direct goed. hij slaapt nu gewoon tot aan de volgende voeding (ongeveer 2,5 uur). Hij is ongeveer 1,5 uur uit bed vanaf zijn voeding. (nu 14 weken)

Terug
Bovenaan