sacharine

hai allemaal,
ik las laatst iets over sacharine, maar ik weet nou niet meer of je dit nou helemaal niet mocht, of dat je het maar beperkt mocht.
wie kan mij helpen???
 
Volgens mij is dat net zoiets als apsartaam, daar mag je wel een beetje van maar niet teveel. Mij is het wel opgevallen dat in heel veel dingen aspartaam zit terwijl je dat niet direct opvalt (het zijn niet altijd perse de light producten).

Ik probeer er zelf zo weinig mogelijk van te nuttigen, maarja iedereen moet dat zelf weten.

groetjes, Jane
 
ach weet je, als je een normaal voedingspatroon hebt dan zijn er uiteindelijk weinig dingen die je echt niet mag (behalve de bekende lijstjes die je ook van de vk krijgt)

maak je niet druk en neem t gewoon.
 
hai hai,
alvast bedankt voor de reacties..
Ik heb inderdaad een normaal voedingspatroon, anders mag je straks helemaal niks, want je leest zoveel wat slecht zou zijn : )
maar toch neem ik van dit soort dingen natuurlijk wel weiniger als dat beter is.
gr..
 
Zoals Karin zegt 'neem het gewoon' dat zou ik dus niet doen, want de effecten van zulke stoffen zijn volgens mij helemaal nog niet zo bekend.

Mijn gynaecoloog heeft tegen mij gezegd dat je best een glaasje light cola mag, waar dus aspartaam in zit, maar je mag geen hele fles op een dag. Dus je hoeft echt niet alles te laten maar je moet toch zeker wel een beetje op letten.

groetjes, Jane
 
Terug
Bovenaan