Safe-t-sleep

Ik lees overal (hier en op het dreumesforum) berichtjes over de safe-t-sleep. Deze waren toch uit de handel genomen omdat ze NIET VEILIG waren? Er was toch een kindje in verstrikt geraakt en gestikt? Of zit ik er nu helemaal naast?
 
nee dat was niet de safetsleep. Dat waren van die banden waarmee je de slaapzak aan de matras kon maken.
De safetsleep is om je kindje op zijn zij te laten slapen. Wij hebben er een tijdje een gebruikt op advies van de fysiotherapeute omdat onze dochter een voorkeurshouding had.
Ik ga er vanuit dat als een arts het voorschrijft het echt wel veilig is!
 
Ik zou het gewoon niet kopen. Een kind gaat vanzelf op zijn zij slapen. Alleen een slaapzakje aan is veel veiliger. Onze zoon sliep zelf later op zijn buik. Als hij dat lekker vindt moet hij dat vooral doen. Je word tegenwoordig ook maar bang gepraat en andere dingen zijn altijd beter wordt er gezegd, nou ik geloof daar niet zo in hoor.
 
Ja, mijn dochter was vanaf drie maanden al een buikslaper. Van het cb moest ik haar vastleggen. Heb het geprobeerd maar ze draaide zich helemaal op in die dingen. Heb het toen maar zo gelaten, ook al lag ze soms met haar snufferd in het matras... Nu is ze 20 maanden en slaapt nog steeds op haar buik.
 
Kinderen zoeken zelf een lekker slaaphouding. En ik denk maar zo zolang een kind sterk genoeg is om op zijn buik te draaien dan is hij oook sterk genoeg om zijn hoofd op te tillen. En kan het weinig kwaad om op debuik te liggen.

Dus niet kopen.

Groetjes
 
Een kind gaat vanzelf op zijn zij slapen...inderdaad, dat gebeurt vaak maar sommige kinderen doen dat steeds op dezelfde zij...vandaar...(niet goed voor het hoofdje...)
 
Terug
Bovenaan