safeTsleeper

Over 3 maanden verwachten wij ons eerste kindje. We zijn druk bezig met het inrichten van de babykamer. Nu wil ik eigenlijk een safeTsleeper aanschaffen om meer veiligheid te hebben voor ons kindje. Heeft iemand hier ervaring met de safeTsleeper? Of is er iets anders om te voorkomen dat de baby op de buik kan draaien of onder de dekens kan verdwalen? Alvast bedankt voor jullie reacties.
 
Hoi,

Hier onder staan wat stukjes die daar over gaan.

Ze worden waarschijnlijk uit de handel genomen omdat ze niet veilig zijn. Er is een kindje door gestikt.

Het is beter om je kind niet vast te leggen.

groetjes joyce mama van Mara
 
Mijn kraamhulp legede mijn zoontje de eerste 2 weken op zijn zei afwisselend en deed dan achter zijn rug een opgerolde handdoek ze zijn denk ik nog niet zo sterk dat ze op hun buik gaan rollen,en je moet het bedje laag op maken dus zo dat de baby bijna met zijn voeten ook echt tegen het eind aan ligt met een lakentje en een dekentje natuurlijk.Na die 2 weken sliep mijn zoontje altijd heerlijk op zijn rug .ik hoop dat je hier wat mee kan succes nog met je zwangerschap
 
hoi,

volgens mij is de safe-T sleeper wel veilig!!

ik gebruik hem ook en ik vind het een kindvriendelijke manier. je legt de baby op de rug of zij en dan heb je drie flapjes eentje tussen z'n benen en de andere twee over zijn buikje en alles gaat vast met klittenband, je kan je baby er zo uithalen als het moet. het is een hele lichte manier van inbakeren.

slaapzakken met riem worden uit de handel gehaald (zijn ze al).

veel succes met bevallen straks

groeten mirjam
 
Bedankt voor jullie reacties. Ik weet nog steeds niet zo goed of ik het zal anschaffen of niet. Het idee lijkt mij wel veilig en ik heb ook ergens op internet gelezen dat de safeTsleeper veilig is. Ik heb nog een paar weken om er over na te denken.
 
Wij gebruiken hem ook al een tijdje en het bevalt ons prima. Onze dochter van 4,5 maanden slaapt ook een stuk rustiger. Ze draaide zich al om toen ze 2,5 maand was en werd toen telkens huilend wakker 's nachts omdat ze tegen de spijlen aan lag en niet meer terug kon. Met de safetsleeper kan dat dus niet meer. En het is absoluut veilig!
 
Hoi

Ik heb hem ook een hele tijd nog gebruikt bij ons zoontje omdat hij anders een plat hoofdje zou krijgen. en hij wordt echt niet uit de handel genomen dat is niet waar want op het cb vonden ze het een goed idee dat ik de Safetsleep eerst zou gebruiken in plaats van meteen naar de fysio te gaan en ik heb hem gebruikt tot mijn zoon een maand of 4 was.
 
BELANGRIJK!!!

Zaterdag stond in de krant dat Prenatal de de riemen uit de handel haalt. Er is idd een kindje door gestikt. De riem waarmee je je kind aan het matras vastmaakt is gevaarlijk. Als je kind alsnog probeert te draaien en op z ´n buik komt en dan niet meer terug kan komen dan zit ie muurvast en stikt. Niet doen dus!!! Volgens mij kun je het beste een slaapzak gebruiken en geen dekens.

Gr,
Claudai
 
Terug
Bovenaan