Salami?! Help!

Hoi allemaal,

de topic zegt het al, mag je nou salami tijdens je zwangerschap? Ik lees verschillende verhalen. Dat als je t hebt ingevroren het wel mag, en verhit bijvoorbeeld op een tosti.. maar op het voedingscentrum staat dat je het helemaal niet mag. Ik ben al 34 weken zwanger, en kan de verleiding nog wel even weerstaan.. maar man, mijn vriend heeft salami van de keurslager gekocht en wat ruikt dat toch heerlijk

Hoi,

Ik had ook gelezen dat het schadelijk kan zijn voor de baby omdat het rauw vlees bevat. Heb vanaf dat moment niet verder uitgezocht of het verhit wel mag. Misschien wel maar of het goed warm wordt in een tosti betwijfel ik. Ik heb het voor mezelf aan de 'niet eten' lijstje toegevoegd. Over een paar maandjes dan maar weer :)

Goedemorgen!

Wat ik heb meegekregen is dat je het als broodbeleg niet mag eten, maar op een tosti of pizza wel, omdat boven de 70 graden de schadelijke bacterie gedood wordt.

Salami is gedroogd vlees en is dus eigenlijk rauw, je kan dit beter niet eten als je zwanger bent. Mijn man is italiaans en ook in italie raden ze het eten van salami af. Tenzij het op een pizza meegebakken wordt (maar dit is dan ook 250 C), of gebakken in azijn (waarom in azijn weet ik niet).

Terug
Bovenaan