Salontafels icm baby

<p>Hoi!</p><p>Een hele gekke vraag misschien, maar wij hebben nieuwe salonstafels gekocht omdat de andere te groot en te lomp was. Nu hebben we kleinere gekocht zodat onze kleine man van 9,5 maand lekker de ruimte heeft om rond te kruipen. Nu hebben we ze alleen staan en twijfelen we of ze eigenlijk wel veilig zijn als hij zich er aan op gaat trekken of gaat staan. Als wij nu onze voeten erop leggen of er op leunen dan zit steigeren ze. Maar we weten niet of wij misschien teveel kracht zetten. </p><p>https://www.naduvi.nl/products/4udesigned-set-van-3-salontafels-black-coins-l-mango-hout?utm_source=google&utm_medium=cpc-shopping&utm_campaign=smart&gclid=CjwKCAiA-f78BRBbEiwATKRRBFpDWGSXGswvUpxQgv3m9x5MMoorYsM5M7sDczxdvxZ3xb41purNaxoCzXMQAvD_BwE</p><p>Zoiets hebben we gekocht. Wat is jullie ervaring met zulke salontafeltjes? Valt het mee of valt het tegen? Ze zijn overigens van hout dus niet super zwaar. </p><p>Liefs</p>

Hey! Mijn ervaring is dat een kleintje misschien één keer valt en vervolgens ook daarvan leert. Wij hebben ook 1 bijzettafel die nogal wankel is, daar is hij wel eens samen mee omgevallen toen hij in de optrekfase zat. Daarna deed hij altijd heel voorzichtig/vermeed hij het optrekken aan die tafel en dat doet ie nu (15 mnd) nog steeds! 
Natuurlijk zou ik proberen tafels waar kindjes hard op kunnen vallen (met punten bijv) zoveel mogelijk te vermijden, maar zo te zien heeft deze tafel geen punten. Zou me er niet te druk om maken!
Overigens denk ik ook dat met je voeten erop leunen zwaarder is dan een optrekkend kindje van ongeveer 10 kilo, maar vind dat ook lastig inschatten.

Die heeft vriendin ook daar was ik en die van mij van 9 maanden schoon de helekamer mee rond en lopen en optrekken  maar viel niet om ik heb nog lichtere thhis en die krijgt die om soms op ze voet soms net naast naja dat heb je soms 

Zouden ze dat snel door hebben dat ze zich daar niet aan op kunnen trekken? En gaan ze er ook veel aan hangen als ze gaan spelen op tafel?
We kunnen tot op heden nog geen mooiere tafels vinden. Dus we zitten erg in dubio wat te doen?

Hoihoi! Wij hebben ook zulke tafeltjes, en toen onze kleine begon met zich optrekken viel ze ook regelmatig om inclusief tafeltje, maar dit is altijd goed gegaan hoor. Als ze niet vallen door een tafeltje vallen ze wel door hun eigen evenwicht. Na een maandje stond ze stevig genoeg in haar schoentjes en sindsdien is het niet weer gebeurt. Zou lekker de tafeltjes laten staan en gewoon opletten als ze erbij is. 

@lisapisa gebeurde dat ook bij de grotere tafel of alleen de kleinere? Ben ook bang dat hij namelijk een keer omvalt met die grote en dat die er bovenop valt.
Hangt ze nu nog vaak op de tafeltjes om te spelen?(of is ze zo oud nog niet)

Dit gebeurde geloof ik alleen maar bij de kleinere, omdat die gewoon een stuk lichter is. Heb je een vloerkleed eronder liggen? Dan valt het echt wel mee als ze vallen. Wij hebben zo’n lekkere dikke hoogpolige. 
Ze is nu 14 maandjes en loopt zelfstandig los. Tafeltjes gebruikt ze af en toe om met haar speelgoed op te spelen, maar veel aandacht word er niet meer aan gegeven. 
En wat ik zei het was echt hooguit maar een maandje dat ze wel eens omviel door de tafeltjes, daarna had ze snel genoeg door dat ze beter aan de bank kon optrekken of aan de grote stabielere salontafel.

Terug
Bovenaan