Samen in 1 bed met baby slapen

<p>Hoi mama's,</p><p> </p><p style="text-align: left;">Ik ben benieuwd wie er van jullie met hun baby in 1 bed slaapt.</p><p>Ik heb verschillende artikelen gelezen dat het juist heel goed is om samen met je baby/kind te slapen (Google maar eens op samen slapen met je baby) </p><p>En onze zoon doet niets liever dan bij mama of papa slapen, zodra je hem in bed legt zet hij het op een brullen. Ook inbakeren geprobeerd, alleen maar frustratie en ellende...</p><p>Nu zag ik op internet van die speciale bedjes die je in je eigen bed kunt neerzetten (swaddle me sleeper) is alleen niet via een Nederlandse site te vinden..</p><p>Overdag slaapt hij ook het beste in de box in t babynestje of voedingskussen , dan ligt hij heerlijk ontspannen met zijn armpjes naast zijn hoofdje❤</p><p>Vannacht gaat onze zoon op het voedingskussen tussen ons in, dan ligt hij hoog en kan hij niet onder onze dekens komen.</p><p>Maar ik ben benieuwd hoe jullie dit oplossen...</p>

Wij hebben sowieso twee dekens dus baby ligt in het midden in zn slaapzak niet onder de deken. Niets om hem heen qua kussens anders ben ik bang dat hij ee tegenaan gaat liggen en stikt. Hij slaapt alleen bij ons als hij ziek is overigens, vind het belangrijk dat hij gewoon in zn eigen bed leert slapen.

Hi Jmama,  
Ons dochtertje sliep de eerste maand in de chicco next to me (aan mijn zijde). De tweede  en derde maand sliep bij ons in bed maar dan aan mijn kant. Haar chicco next to me stond er dus was niet bang dat ze onverhoopt op de grond zou belanden. En na de derde maand sliep ze gewoon bij ons in bed en is haar chicco next to me langzaam maar zeker veranderd in een soort van opslagruimte voor haar boekjes en speeltjes. Ze is nu 10 maanden en ik slaap dan ook topless zodat ze in de avond gewoon zelfbediening heeft, dus ik hoef niet meer echt wakker te worden om haar aan te leggen en zij hoeft ook niet te huilen want ze weet precies waar ze moet wezen. 
We vinden het super gezellig met zn drietjes. Soms kruipt ze bij haar papa en soms bij mij, ze vind wel dr weg haha.. het is voor ons een win-win situatie.. niemand hoeft echt op te staan of wakker te worden .. we slapen alle drie heerlijk en we voelen ons veilig (veilig in de zin van, als er iets is met haar zijn we er direct bij). 

Wij hebben de eerste 6 maanden regelmatig ons mannetje tussen ons in gehad. Hij sliep dan wat hoger, zodat hij niet onder de dekens sliep, maar wel gewoon tussen ons in. Als het in een eigen bed kon, dan deden we dat, maar we maakten er geen gevecht van als hij het daar niet mee eens was. Nu (hij is nu 14 mnd) doen we dat heel af en toe nog, bijvoorbeeld als hij echt ziek is en hij eigenlijk gewoon niet alleen kan zijn. We hebben hem op een gegeven moment steeds vaker in zijn eigen wieg gelegd, ook met middagdutjes (want dat was daarvoor ook vaak in de box) en hebben hem er zo aan laten wennen dat hij alleen is. In de nacht sliep hij eerst nog op onze kamer, maar in een eigen bed, en dit zijn we gaan opbouwen tot slapen in zijn eigen kamer. Werkte voor ons prima op deze manier! 

Wij zijn er nooit aan begonnen. Tm 5 maanden in een wiegje bij ons op de kamer er daarna op zijn eigen kamer. Als hij een keer komt ‘s nachts en niet wil slapen, dan nemen we hem mee op de bank met de lichten uit en zeggen niks, net zolang hij weer slaapt.

Wij zijn na een week al gestopt met op onze kamer slapen. Baby maakte zoveel geluid in zijn slaap dat ik geen oog dichtdeed. Tussen ons in gebeurt alleen smorgens, als hij wakker wordt en wij nog even willen liggen mag hij bij ons verder slapen, want dan lukt slapen opeens weer prima haha! 
In bed snachts vind ik ook eng, mijn man slaapt heel diep, ik ben echt bang dat 1 van ons op hem zal gaan liggen, ook ala hij zo veilig mogelijk ligt. Hij slaapt gelukkig zobder problemen in zijn eigen kamertje, het enige nadeel voor ons is dat we er snachts af en toe uit moeten om een speentje te geven..

Wij hadden ook een soort cosleeper (houten bedje waar je het zijkantje uit kon schuiven. Maar meneer vertikte het ook om daar in te slapen.. Dus toen in zijn eigen kamertje gelegd en dat ging in eerste instantie goed. Maar nu is t opeens drama..
Wij zouden t ook t fijnst vinden als hij in zn eigen bedje kan, maar het lukt gewoon niet.. We vragen ons af wat we nou verkeerd doen.. We kunnen onze draai gewoon niet vinden lijkt t wel, ik vind het heel lastig...

Terug
Bovenaan