samen onder de douche?

Hallo allemaal!

Ik zit met een probleempje...onze zoon Seppe nou 13 weken oud is steeds moeilijker in badje te krijgen...dat komt doordat hij zijn beentjes afzet tegen de achterkant en dan stoot hij zijn hoofdje tegen de andere rand aan...ik moet hem nu bijna helemaal rechtop zittend houden dan gaat het goed...maar das ook niet ideaal...
Nou vroeg ik me af wie er met zijn kind onder de douche gaat en hoe je dat doet? Of je niet bang bent om hem/haar te laten vallen...
(ps we hebben geen bad thuis alleen een douche)

groetjes Juud

nina gaat al sinds ze drie weken is met papa mee in de douche....(niet met mij want papa is niet zo van het afdrogen en aankleden..hihi)

mijn vriend gaat dan alvast in de douche terwijl ik nina uitkleed..ik neem ze dan mee in een badcape en geef ze aan hem...
ondertussen leg ik haar schone kleertjes enzo klaar en dan ga ik ze weer aanpakken van mijn vriend..(geeft vaak wel een pruillipje omdat ze het zo lekker vind in de douche..)
en dan droog ik ze af en kleed ik ze aan...

succes..

groetjes marleen

Hai Juud,
heb je ook al eens een tummytub geprobeerd. Max vond dat heerlijk toen hij klein was, nu nog steeds. Omdat je zoontje al wat ouder is, hoef je niet per se die grepen te hanteren die in de kraamtijd aangeleerd worden, gewoon zorgen dat zijn bolletje boven water blijft. Liv gaat in de tub als ik alleen ben met haar, of in bad als ik hulp heb. Ik ga ook wel eens met Liv in de douche, meestal is Frans niet beschikbaar als Liv gebadderd moet worden. Ik doe het dan als volgt:
Ik leg eerst alle spulletjes die ik na het douchen nodig heb klaar. Daarna zet ik de douche vast aan, zodat de ruimte al wat warmer wordt. Ik kleed mezelf uit en leg mijn ochtendjas dicht bij het aankleedkussen klaar. Daarna kleed ik Liv uit,  ik pak haar op met een  lekkere dikke handdoek om haar heel geslapen en loop naar de douche. Soms heb ik haar dan al gewassen, maar ik kan dat ook makkelijk in de douche, omdat wij een douchecabine hebben met 2 stoeltjes. Dan ga ik zitten en zet mijn benen op het andere stoeltje. Liv kan dan bij mij op schoot liggen. Als Liv klaar is, pak ik de handdoek, die sla ik om haar heen en ik leg haar op het aankleedkussen. Dan doe ikmijn ochtendjas aan en ga verder met Liv. Zo krijgt Liv het niet koud, maar ik oook niet.
Ik hoop dat je er iets aan hebt.
Patricia, trotse mama van Max 090505 en Liv 141206

Terug
Bovenaan