Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Onze zoon is sinds drie weken gestart op school, hij is dus net 4 jaar geworden. Hij gaat met plezier naar school en ik zie hem sinds de start op school ook groeien op heel veel gebieden. Het enige waar hij echt nog achter loopt in het contact met andere kinderen. Hij speelt naast andere kinderen, maar er is weinig sprake van communiceren met hun. Ik maak me hier best zorgen over. Ik zou wel graag voor hem willen dat hij leuk kan samen spelen met andere kinderen. Zelf vind hij het allemaal wel prima om zijn eigen spel te hebben. Ik zal het denk ik wel zwaarder zien. Mijn man merkt terecht op dat onze zoon het verder heel goed doet en dat hij hierin meer tijd nodig heeft.
Ik zoek vooral denk ik herkenning en wat bemoedigende woorden. Wat hielp bij jullie kinderen?
Mijn oudste is nu 4.5 en mijn ervaring is dat het echt vanzelf wel komt. Als je kindje 3 weken op school zit, hoef je dit echt nog niet te verwachten. De eerste maanden was mijn dochter ook best wel alleen en maakte weinig tot geen contact, durfde dit niet zo. Ondertussen heeft ze tal van vriendinnetjes, speelt ze na schooltijd met ze en durft voor zichzelf op te komen etc. Maar dat gebeurde echt pas na 2/3 maanden. Die eerste maanden zijn gewoon heel erg wennen en aftasten voor ze. Dat samen spelen komt echt vanzelf. Er zijn kinderen die dat vanaf dag 1 doen, maar de meesten niet hoor. Laat ze maar lekker aftasten en ontdekken en maak je echt geen zorgen, je bent nog maar 3 weken onderweg. School vraagt gewoon heel veel van ze de eerste maanden en daarna is er pas wat meer rust en ruimte voor vriendjes maken/ontdekken wie bij ze past qua spel en persoonlijkheid etc. Geef je kindje de tijd hiervoor