samen spelen.

Hoi dames,

Mijn zoontje is nu bijna 16 maanden, en ik vind het steeds moeilijker worden om 'samen' te spelen. eerder speelde we met de blokken, deden we een puzzeltje of maakte we een tekening. Nu is de concentratie na 1 minuut al op, en begint hij bijv met de blokkken te gooien. Alleen een boekje lezen gaat nog aardig.

Wat doen jullie met jullie kids op deze leeftijd? En gaat dat dan net zo als bij ons?

Fietsen en wandelen, of met zijn eigen driewieler op stap doen we nu veel. Dat houd hij wel een tijdje vol!

Groetjes Liff
 
en zelf laten spelen?
dat doe ik nu ook vaak met esmee en dan af en toe haar aan de tafel zetten en dan samen met de blokken (in een huisje doen) spelen.
maar ik vind het af en toe ook lastig hoor.
zeker als ik de hele dag met haar thuis zit (alleen)
 
Zelf spelen kan hij aardig. Als hij maar uitgedaagd wordt. Dat is natuurlijk ook de leeftijd. Maar dan hangt hij ook na 5 a 10 minuten weer aan de tafel of bank. Of aan mijn broek als ik in de keuken ben. Hij wijkt geen meter van mijn zijde!

Idd, als ik de hele dag thuis ben, dan is aan het einde van de dag mijn inspiratie echt op! Terwijl het eerder altijd prima ging. Hoop maar dat dat weer terug komt, en dat dit een fase is. Hij loopt ook nog niet, dus de speeltuin bijv, is leuk, maar nog niet echt een optie! Tekenen lijkt hem wat langer te boeien! Dus dat doen we VAAK! hahaha.
 
lastig is dat he als ze nog niet kunnen lopen? ik vind het af en toe ook lastig om wat te verzinnen.
tv boeit haar (gelukkig) niet zo. en het is inderdaad zo dat ze elke 2 min wat anders wilt.
wat ik nu doe is haar af en toe in de box zetten en het speelgoed regelmatig afwisselen
 
Ja dat speelgoed afwisselen is een goed idee. Heb bergen, maar hij speelt altijd met het zelfde. En de box is af en toe ook wel eens lekker, omdat je dan even tijd voor jezelf hebt! Bedankt voor je tips. Morgen en do ga ik lekker werken, en mijn zoontje naar het kdv. Maar vrijdag ga ik dat maar eens uitproberen!
 
ik heb ook pas 1x gewisseld hoor. vind het ook lastig met van wat vindt ze echt leuk. ook boekjes lezen vindt ze leuk, maar ja dan vooral zo hard mogelijk de bladzijden omgooien.
ook scheuren vindt ze erg leuk :)
 
Terug
Bovenaan