samen zwanger....

Wat geeft mijn dochter me een energie! Heerlijk om te zien hoe ze op alles reageert. Ze is nu 1,5 jaar en doet alles na. Dat geeft soms hele gekke taferelen... Zo moest ik de eerste maanden een aantal keer per dag over geven. Als ik dan vergat de deur dicht te doen dan kwam ze er gezellig bij staan. Ze boog zich dan net als ik over de wc en deed net alsof ze ook moest spugen. Ik heb nog nooit zo gezellig gekotst!
Ik dacht dat ze niet zo in de gaten had dat ik zwanger was. Maar de laatste tijd is ze wel heel erg jaloers opeens. Niet praktisch met allemaal oppas kindjes in huis. Maar goed, liever met die kinderen oefenen daarmee om te gaan dan strakjes met de baby. Ze heeft ook opeens veel interesse in een pop.
Een kindje dat rond huppelt maakt het zwaar en juist erg dragelijk.

Hoe reageren jullie kinderen (of neefjes en nichtjes enzo) op de zwangerschap?

Mijn oudste is 4 en wordt in oktober 5. Zij maakt het nu heel bewust allemaal mee. Ze vist ook steeds naar de naam van de baby, want die wil zij ook weten. Ze was even teleurgesteld dat het weer een zusje is, ze heeft namelijk al een zusje en nog geen broertje (dat waren haar eigen woorden). Inmiddels is ze er wel aan gewend hoor.
De jongste is 2 1/2 en zij zwangert lekker mee. Ze heeft ook een baby in haar buik en was de vorige keer bij de verloskundige boos dat haar bloeddruk niet opgemeten werd en dat ze niet naar het hartje van haar baby luisterde.

Mijn oudste wordt eind deze maand 4 en vindt het dit keer allemaal leuker dan toen ik zwanger was van Jens Toen was hij erg jaloers en vooral verdraaid en luisterde vooral niet meer Ook toen Jens geboren was heeft het een behoorlijke tijd gekost voordat hij het allemaal leuk vondt
Dit keer gaat het allemaal een stuk leuker hij weet wat hij mag doen als we naar de verloskundige gaan hij heeft geholpen de wiegje schuren en speelt spelletjes met de baby in de buik hahaha..Enigste wat er hier ook niet in wil is dat we ook wel een broertje zouden kunnen krijgen daar is hij het niet mee eens want die heeft hij ook al.
En Jens die doet hem zo met alles na die wrijft dan ook een keer lief over mijn buik bv maar echt begrijpen doet hij het natuurlijk niet hij is net 14 maanden namelijk

Nou mn zoon heeft er echt nog geen besef van. Mijn echtgenoot daarentegen...de vorige zwangerschap was er een goede verdeling, ik had de lichamelijke kwaaltjes en hij de geestelijke. Dat begint er nu alweer op te lijken. Zo verstrooit als wat, altijd moe (zit echt tussen zijn oren hoor), en hij stoot minstends een keer per dag een lichaamsdeel tegen een deel van het meubulair (of het huis) wat er toch al meer dan 2 jaar zo bij staat.

Hoi,
Mijn zoontje is 15 maanden en beseft er nog niet veel van. Wel vind hij mijn blote buik intressant en 's avonds op de bank vind hij het dan ook erg leuk om mijn truitje omhoog te doen en er een kusje op te geven of om mijn buik te aaien. Komt ook wel een beetje omdat wij hiermee moeten lachen.

Mijn dochter is bijna 2,5 jaar. Ook zij heeft een baby in haar buik. Doet haar tshirt omhoog en wrijft dan over haar buikje haha.

Verder is de pop het helemaal. Die gaat overal mee naartoe, samen met een tasje met daarin flesjes voor de pop en haar mobiele telefoon hahahaha.
Als die valt krijgt hij kusje en word over zn bolletje geaaid. Ook vaak genoeg in poppenwagen gegooid, poppenwagen op de gang en dan muziekje aan. Kusje op zn bolletje en dan welterusten tot morgen! Hahahaha

De eerste keer echo riep ze zelf al, kijk baby. En de baby van mn beste vriendin (nu 2 weken oud) kreeg ook allemaal lieve kusjes en aaitjes.

Wel is ze zelf ook ineens soms een baby. Dan kan ze niet lopen want ze is een baby, dat soort streken haha.

Liefs

Vandaag met de meiden naar de verloskundige geweest. Mochten ze het doppler apparaatje aanzetten en uitzetten en voelen aan mijn buik. Dat vonden ze wel heel interessant. Vroeg de verloskundige nog hoe Emma (de oudste van 4 jaar) het hartje vond klinken. Het klonk goed, vond ze.
Alles gaat hier dus nog steeds prima!

hallo dames,

mijn dochter van bijna 2 gaf de eerste maanden steeds kusjes op mijn buik. ze zei dat kusje buik. verder had ze het nog niet erg door.

de laatste maanden speelt ze heel veel met poppen en ik heb het idee dat ze het steeds meer begint te snappen dat mama een babytje in haar buik heeft,

liefs pieteke

Terug
Bovenaan