SAMENLEVING!

A

Anoniem

Guest

Goedemiddag dames,

Ik heb gister dus een samenlevingstest gehad, en wilde dit even met jullie delen.
Ik heb even een nieuw onderwerp aangemaakt, voor als er mensen zijn die dit willen lezen. Uitgebreid verslag heb ik gedaan onder het kopje HAAG.......
Dus mochten jullie mijn bijzondere ervaring willen lezen, kan dat bij haag.
Ook wat ze doen, en wat je te zien krijgt enzo.

Heel veel succes met alles waar jullie hier voor komen.
Vera (30, 1e kindje, bezig van 15 juli 2005) nickname, soraja

Dag Vera

Ik ben je mail wisseling met Haag zo af en toe aan het volgen, het voelt wel een beetje als meegluren omdat jullie ook  persoonlijke dingen aan elkaar vertellen, maar jij zit echt precies op hetzelfde punt als ik dus ik ben heel benieuwd naar je verhaal.
Ik ben ook 30 en ook 1e kind sinds  juni 2005 bezig. Inmiddels eerste kuur clomid gehad en zit nu op dag 14 (volgens mij jij op dag 16). Vanochtend ook samenlevingstest gehad wat gelukkig allemaal goed was (er zwommen er genoeg). Ik heb alleen zelf niet mogen kijken, als ik wist dat dat kon had ik er wel even naar gevraagd. Mijn ei is nog niet gesprongen (afgelopen woensdag was hij 17 mm, nu wel weer gegroeid maar niet gezegd hoe groot hij was) en zondag moet ik terugkomen om te kijken of hij dan gesprongen is. En daarna dus ook afwachten of het gaat lukken.
Spannend he, ik ben benieuwd hoe het bij jou gaat deze maand, ik zal voor je duimen.

Bab

Hoi Bab,

Geen probleem hoor, dat je mee leest.
Die prive dingen die besproken worden, die dragen er misschien ook wel aan bij,
dat het wat duidelijker wordt wat situaties betreft.
Er zijn nu een aantal dingen afgewikkeld, en nu kunnen we verder met leven.

Spannend hoor, dat je even ver bent als mij. Zijn er inmiddels nog ontwikkelingen?
Bij ons is het nu afwachten. Hoop snel iets te weten.
Moet een week of 3 wachten, en ik ben 25 juni jarig, zou leuk zijn als ik dan
"nieuws" heb! Wil het eigenlijk op een speciaal moment kunnen vertellen.
Eerst maar eens afwachten of het ook zo is!

Er zijn toch al veel mensen die weten dat we er mee bezig zijn,
en dat we in het ziekenhuis lopen, dus die verrassing is er al vanaf.
En bij jullie??

Leuk om zo'n contact te hebben, met mensen die weten waar je het over hebt!
Groetjes en succes met volhouden/afwachten! x Groetjes Vera

Hoi Vera

Ik zit inmiddels op dag 20 van mijn cyclus en mijn ei is op dag 17 gesprongen. Ik vond dat een beetje laat (op dag 16 was ik al een beetje over mijn toeren dat hij nog steeds niet gesprongen was), maar volgens de gyn is dit heel normaal. En nu kan ik dus ook niets anders meer doen dan afwachten. Begin al wel allerlei dingen te voelen, weet wel dat dat waarschijnlijk alleen maar in mijn hoofd zit, maar ik heb een zwaar gevoel in mijn onderbuik en mijn borsten, met name mijn tepels, zijn gevoeliger. Moet maandag nog weer bloed prikken, waarmee ze progestageen gaan bepalen: als je ei-sprong daadwerkelijk is geweest is deze waarde ook verhoogd. Blijkbaar zijn ze bij een echo toch niet 100% zeker.
En dan hebben we 20 juni weer een afspraak bij de gyn waar we alle uitslagen krijgen en het plan voor de komende tijd gaan bespreken.
Waarom moet jij drie weken wachten na je ei-sprong? met 2 weken kan je toch al een test doen?

Iedereen bij ons weet er ook al van, ik kan ze ook wel zeggen dat ze er niet de hele tijd naar moeten vragen. Ik vind het wel  prettig dat iedereen op de hoogte is, zodat ze er een beetje rekening mee kunnen houden en niet al te enthousiast vertellen dat ze zelf zwanger zijn. Alhoewel een lullige opmerking vaak uit een onverwachte hoek kan komen, die je dan ook nog erg kan raken.

Jij ook succes met afwachten en ik zal het forum in de gaten houden voor nieuws van jou kant.
Groetjes Bab

Hallo Bab,

Hier weer een bericht van mij.
Van haag heb ik helaas niks meer gehoord.
En ik vind het ook zo leuk om berichten te lezen, dus reageer ik maar meteen,
nu ik je bericht zie staan.

Ik moet inderdaad 2 weken wachten, maar ze zei dat ik (als de ongi er nog niet was) rustig nog een tijd kon wachten, moest dan wel een test doen. En dan nog een paar dagen afwachten.   Als de ongi er dan nog niet is, dan moet ik even een afspraak
maken en dan zien we wel wat en waarom.
Ik ben inderdaad vandaag ook nog even gaan bloed prikken.
Waren het een keer vergeten, me te laten doen.
En daar moest een week tussen zitten, met de afspraak die ik daar vorige week had.
En eigenlijk weet ik niet wanneer daar de uitslag van binnen komt.
Maar tegen die tijd dat ik moet gaan bellen, (om welke reden dan ook, zwanger, nog geen menstruatie, of wat dan ook) hoor ik van haar wel of het bloed goed was.

Volgende week moet mijn man weer een potje naar het ziekenhuis brengen.
Vorige keer (7 weken geleden) was het niet zo goed.
En dan moet je schijnbaar 7 weken wachten, omdat je dan in een nieuwe ronde zit.
En mocht ik zwanger zijn, dan is het overbodig geweest, mocht ik niet zwanger zijn, dan weten we in ieder geval, hoe het nu met zijn zaad gesteld is.
Wat een gedoe he.

Ik vind het niet zo leuk, dat iedereen precies weet dat ik mijn eisprong heb gehad, en dat ik aant wachten ben. Maar ja, de mensen vragen toch, hoe is het nu, en hoe gaat het. Met ons gaat het verder wel goed. Ben er gelukkig niet zo mee bezig, anders blijft het misschien daarom wel weer weg. Maar goed, nog steeds afwachten......
Eens even kijken hoe lang nog,   ik ben 2 juni bij de gynecoloog geweest, en ik heb die 3 weken voor mezelf aangehouden, als de ongi er dan nog niet is, dat ik dan die afspraak maak. Dus dan zou ik na 2 weken, al meteen die test kunnen doen?
Dat is dus 16 juni ofzo. Dan zijn we het weekend weg. Misschien dat ik het dan beter kan doen, als ik terug kom, de 19e. Wil wel iets weten voor mijn verjaardag (25e!)

Jij ook succes, groetjes en tot mails. Vera x

quote: Soraja reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('09-06-2006 14:14:27'));

Hoi Vera

Was ik ook weer. Net zoals jij probeer ik er niet teveel mee bezig te zijn, dus ook niet te vaak op het forum te kijken. Ik vind het wel moeilijk om er niet te veel mee bezig te zijn, als je zo vaak naar de kliniek moet voor je cyclus en vandaag moest ik alweer om bloed te prikken. Voor mij is het nog 1 week wachten en dan weet ik of ik zwanger ben, maar ook hoe we verder gaan, want dan hebben we een afspraak bij de gyn. Dan horen we of zijn zaad goed is en of mijn progesteron spiegel goed was en er dus niets meer is dat een zwangerschap in de weg zou kunnen staan (theoretisch dan)

Dus vrijdag heb jij je NOD al, spannend zeg. Ik las dat je nog niet weet of je een test mee zou nemen op je weekendje weg of dat je tot na die tijd zal wachten. Mijn NOD is maandag en dinsdag is de afspraak bij de gyn, eigenlijk wil ik wel tot het weekend erna wachten of ik ongesteld wordt en dan pas  een test te doen, met de reden dat ik er dan pas weer aan mag denken van mezelf, maar ik denk niet dat ik dat vol ga houden.
Als ik jou was zou ik in ieder geval een test meenemen, dan zit je niet met het probleem dat jullie beslissen dat jullie het toch nu willen weten en dat je in een vreemde plaats op zoek moet naar een zwangerschapstest.

Ik vind het aan de ene kant ook niet zo leuk dat iedereen weet dat ik mijn eisprong heb gehad. Ik vind het wel fijn dat iedereen op de hoogte is dat we bij de fertiliteitskliniek lopen, maar als het zover is wil ik het eigenlijk ook nog wel een paar weekjes voor onszelf houden, maar ik denk niet dat dat dan gaat lukken.

Veel sterkte de komende dagen en hopelijk heb je een leuk nieuwtje op je verjaardag.
Hou me op de hoogte!
Liefs Bab

Terug
Bovenaan