samenlevingscontract of geregristeerd partnerschap????

A

Anoniem

Guest
hoi meiden,

een vraagje hoe hebben jullie alles geregeld, of gaan jullie regelen.
Want ik zit er namelijk mee in een dubio, weet niet wat het beste is ??

groetjes..

quote: kleintje82 schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('19-07-2007 23:38:42'));

hoi meiden,

een vraagje hoe hebben jullie alles geregeld, of gaan jullie regelen.
Want ik zit er namelijk mee in een dubio, weet niet wat het beste is ??

groetjes..

Hoi kleintje82,

Wij hebben een samenlevingscontract, maar dat is meer omdat mijn vriend een geregistreerd partnerschap niks vind.
Volgens mij is het wel handiger om geregistreerd partnerschap te doen, want daar hangen volgens mij dezelfde dingen aan als wanneer je trouwt. Je partner hoeft dan niet het kind als de zijne te erkennen volgens mij.

Nou veel succes!

Groetjes Marije

Volgens mij is er wel een verschil tussen trouwen en een geregistreerd partnerschap namelijk dat er bij een geregistreerd partnerschap niks voor de kinderen geregeld is. Ik had in 2004 een geregistreerd partnerschap afgesloten en vorig jaar zijn we getrouwd. Het is best lastig om dat om te zetten dus als ik jou was zou ik nu voor een samenlevingscontact kiezen. Wij moesten namelijk eerst scheiden voordat we gingen trouwen en dat is erg lastig en ook kostbaar. Vraag anders informatie bij een notaris of bij de gemeente. Veel succes.

Groetjes Evelien

hoi,

bedankt voor jullie berichtjes, er is wel een verschil tussen trouwen en een geregristreerd partnerschap en dat is dat er bij een geregristreerd partnerschap de vader zijn kind toch moet erkennen. Het is bijna hetzelfde als trouwen alleen de rechten en plichten als het gaat om kinderen tellen bij geregristreerd   partnerschap niet mee.en dat is nou juist waar het me het meest om gaat.
Ik wist ook niet dat je eerst moest scheiden, dat lijkt me inderdaad vervelend, en kostbaar ja.
bedankt voor jullie berichtjes,
liefs kleintje..

Hey meiden,

Ik werk zelf bij de gemeente (ambtenaar burgerzaken)
En er zit inderdaad verschil tussen het geregistreerd partnerschap en trouwen en dat heeft inderdaad met de kinderen te maken.

Ik zou je advieseren om te trouwen als je vriend dat tenminste wil want dan heb je het pas echt goed geregeld voor je kindje.

Je kunt in iedere gemeente kosteloos trouwen waardoor je voor ong. € 50,- klaar bent een samenlevingscontract kost misschien wel het 10 voudige en dat moet je ook iedere keer aanpassen als er wat verandert.

Ik hoop dat je er wat aan hebt en  anders vraag je het nog maar.

groetjes Daantje

Oh ja je moet niet eerst scheiden om te kunnen trouwen alleen kun je dan niet op de officiële manier trouwen want dan wordt je partnerschap omgezet in een huwelijk.

Wil je toch graag op de officiële manier trouwen (dus met het JA-woord) dan moet je eerst je partnerschap beeindigen.

Terug
Bovenaan