Samenlevingstest

hallo meiden,even een vraagje,wat is de samenlevingstest precies?
Micky nog bedankt voor je reactie!
En kan iemand mij vertellen hoe ze bij KI er achter komen waarneer exact je eisprong is?
Wat een vragen he,maar ik had vorige week dus erg last van mijn borsten en rug en had gisteren bruine afscheiding en vandaag wat druppels bloed maar het is een rare ongesteldheid,ook heb ik nu dus nergens last meer van alleen wat opgezette borsten.

Ik had gehoopt gelijk weer zwanger te zijn na de miskraam maar ben bang dat ik dat wel kan vergeten,en we hebben nog zo ons best gedaan(ik vind klussen zo'n stom woord,hebben we niet iets anders?)

Ik heb nog 3x KI tegoed en ga er nu hard over nadenken dit na mijn zomervakantie in gang te zetten want ik begin het zat te worden!Mijn zus is nu aan het bevallen,2 mensen om me heen zijn ook goed zwanger en ik ga dan ff inzakken wat dat betreft,natuurlijk ga ik weer op naar de volgende ronde maar ik word er onderhand stapelgek van,sorry hoor mieden het wordt me ff te veel nu gewoon,ik moest het ff kwijt.
Liefs
Snoopy

Hoi Snoopy

Ik heb IUI (ook een soort KI)en bij mij houden ze de groei van het eiblaasje middels een inwendige echo bij, wanneer ze vinden dat hij groot genoeg is krijg ik te horen wanneer de IUI is en dan 2 dagen er voor moet ik om 22.00 uur een spuit pregnyl zetten en dan 36 - 40 uur later is de eisprong, rond het zelfde tijdstip als de IUI.
Ik slik ook Clomid (niet omdat ik geen eitjes heb, maar dit moest in mijn geval kans verhogend werken). Clomid vertraagd de eisprong hij vind op de natuurlijke wijze vaak tussen CD 17 - 19 plaats en kan dan zelfs 30 mm zijn. Derhalve kan de gyn deze eisprong redelijk goed onder controle houden. Hopelijk heb je hier iets aan.

Een ander woord voor klussen? Ik zou het niet weten. Ik moet eerlijk zeggen dat ik klussen een goed woord vind, want zo ervaar ik het ook. Mijn sexleven is echt tot het vriespunt gedaald, het is bijna alleen nog maar verplichte sex. Daarom heb ik dit weekend besloten het ook alleen nog maar te doen als ik echt zin heb, maar of ik dat nog gauw een keer heb ik weet het niet. Van mij hoeft het eigenlijk effe niet meer.

Groetjes Mariska

Lieve Snoopy,

Ik kan me zo goed voorstellen dat je het zat begint te worden!! Geen dank hoor, ik vind het fijn dat we elkaar hier zo goed kunnen steunen!!!! Kop op, het gaat echt wel een keer lukken dat weet ik zeker, maar ik snap je heel goed, want ik wil nu ook wel een keer zwanger worden na twee en half jaar proberen.

Een samenlevingstest is een test dat je van te voren met je partner moet klussen en dan heb je de samenlevingstest in het ziekenhuis, ze nemen dan wat slijm weg van de vrouw, en dan kijken ze of het goed gaat samen met het sperma van de man, want je hebt dan van te voren geklust, en als het klopt de sperma en het slijm, ik bedoel ze kijken of het dan doorgankelijk is. Sorrie voor de uitleg weet niet goed hoe ik het moet uitleggen maar hoop dat je me een beetje begrijpt.

Heel veel sterkte met alles,

Liefs, Mick

Hoi Snoopy,

je vroeg wat een samenlevingstest precies is. Dit is niets meer dat een test waarbij er gekeken wordt of er nog genoeg levende zaadcellen aanwezig zijn in jouw vagina. Je moet dan binnen 12 uur na de gemeenschap naar de gyn. die dan een beetje slijm neemt en daarin bekijkt of er nog levende spermacellen zitten. Ook wordt de PH gemeten. Het zou namelijk kunnen zijn dat jouw slijm zo zuur is dat de spermacellen hierin niet kunnen overleven.

Groetjes,
Bianca

Onwijs bedankt meiden,ik ga zeker binnenkort nog zo'n test aanvragen bij mijn gyn,raar dat hij dat na alle andere onderzoeken nog steeds niet heeft gedaan?
Mariska bedankt voor je uitleg,is die eisprong bij jou altijd tussen 17-19 of bij iedereen zo'n beetje,ik heb het idee dat ik nl ergens helemaal in het begin mijn eisprong heb,ik zou eigenlijk eens moeten gaan tempen maar zo weinig zin in nu!

Mickey(oh je schrijft het toch zo)bedankt voor je woorden en uitleg,wij zijn dus ook 2,5 jaar al bezig,wat een tijd he en je wilt zo graag,ik ben gewoon nu zo emo omdat ik denk dat ik ongesteld word of ben,het is nu alweer opgehouden na 3 druppels,wordt je toch gek van.Ook jij sterkte!

Bianca ook bedankt voor je reactie,ik heb er zeker wat aan,ik heb altijd hele dikke baarmslijm en behoorlijk zuur volgens mij,wie zal het zeggen,ga snel een afspraak maken bij mijn gyn voor zo'n test!

bedankt meiden!
Liefs
Snoopy

Hoi Snoopy,

Die 17 - 19 dagen geldt voor een eisprong met clomid-gebruik zonder verdere poespas. Dit heb ik gelezen op een bijsluiten op het internet. Het betekende dat wanneer je Clomid gebruikt je tussen dag 17 - 19 je eisprong kunt verwachten. Daar ik IUI heb laten ze mijn eisprong op 14/15 komen (dus voor het eitje van nature springt).

Voor de IUI had ik rond mijn 12/13 dag de eisprong maar ook wel een dag 16. Waarschijnlijk komt dat ook door foutief tellen van je cyclus.

Groetjes Mariska

Hoi,
Het is eigenlijk al gezegd maar een samenlevingstest is een test waarbij je de avond voor de test moet klussen en ze dan tijdens de test kijken of de spermacellen het hebben overleefd.
Ze gebruiken hierbij de welbekende eendebek en halen een beetje slijm uit je baarmoederhals watze vervolgens onder de microscoop leggen.
Dit is niet pijnlijk maar voelt een beetje vreemd. Het is ook heel snel klaar en je weet meteen de uitslag.
Liefs Inge

Terug
Bovenaan