samenlevingstest?????

Wat houdt nou precies een samenlevingstest in. Moet je dan de volgende dag nadat je gevreeen hebt naar de gynocoloog? Ik zou me dan wel een beetje opgelaten voelen hoor. Voor zo['n man is het natuurlijk de gewoonste zaak van de wereld maar toch. Het is bij nog niet te sprake gekomen hoor maar ik wil graag op alles voorbereid zijn.

Groetjes Niekie

Hoi Niekie,

Het is inderdaad de bedoeling dat je maximaal 12 uur voor de test sex hebt met je man. De gyneacoloog haalt vervolgens wat vocht terug uit je baarmoeder en kijkt onder de microscoop of er zaadcellen leven en of ze goed bewegen. Er wordt dus eigenlijk gekeken hoe zijn zaad reageert op zijn lichaam.  De dokter doet dit inderdaad erg vaak (ik  heb het  5 keer gehad) dus je hoeft je niet te schamen.

gr.inge  

Ik heb ook een samenlevingstest gehad.
Het was van te voren super spannend natuurlijk.

Het is eigenlijk heel erg te vergelijken me teeen uitstrijkje nemen.
Ik weet niet of je dat wel eens hebt gehad?
Je ligt echt nog geen 5 minuten op de stoel!

Bij ons was de uitslag gelukkig positief.
Zelfs zo positief dat ik nu ruim 19 weken zwanger ben!
Ons kindje is verwekt door de samenlevingstest!

Succes,
Mandy

Hoi,
Ik heb bij   mijn laatste bezoek aan de gynaecoloog gevraagd waarom er bij ons geen samenlevingstest is gedaan, omdat ik er zo veel over lees op verschillende fora, en toen vertelde de gyn me, dat dat in het ziekenhuis waar ik onder behandeling ben niet meer gedaan werd omdat  de uitslag hiervan  geen invloed heeft op het te doorlopen behandeltraject.
Zij zei dat het meestal gedaan werd door gynaecologen van de "oude stempel" (ze omschreef het zo ongeveer).

Hoi Layla,

Wij zijn onder behandeling in een groot academisch ziekenhuis waar het krioelt van de studenten en wordt nog steeds geleerd hoe een samenlevingstest moet. Als alles goed is behalve de samenlevingstest dan duid dat namelijk op vijandig slijm en kan het zaad er niet door komen. In dit soort gevallen gaan ze dus voor KI of IUI.
Die jonge dokters zijn dus echt niet van de oude stempel.
Ik ben vorig jaar dus ook zwanger geraakt na een samenlevingstest.

lfs inge

Hoi Inge,

Ik vertelde alleen maar wat ik te horen kreeg van mijn gynaecoloog. Het kan natuurlijk zijn dat die studenten opgeleid worden door een arts die de samenlevingstesten nog wel doet en dat het in dat ziekenhuis nog een standaardprocedure is.
Ik weet ook niet of het veel zin heeft, ik ken best veel verhalen van stellen bij wie de samenlevingstest goed is geweest en waar verder niets aan de hand is en die toch niet spontaan zwanger raken.  De behandeling van deze stellen is denk ik niet anders dan van mensen waar de samenlevingstest niet goed van is, want die worden vaak ook een paar maanden weggestuurd om het nog even aan te kijken. Ik denk dat mijn gynaecologe dat bedoelde, dat de behandelmethode gelijk is en dat het dan alleen maar een vervelend onderzoek is, wat weinig resultaat oplevert.

Terug
Bovenaan