Samenlevingstest...

Hé meiden,
Ik schrijf af en toe en wilde weer eens ff wat van me laten horen.

Allereerst wil ik iedereen die zwangers is  van harte feliciteren.
De andere meiden wil ik heel veel succes en sterkte toewensen.

Ik duim voor jullie.

Ben vandaag bij de gyn geweest.
Kreeg de uitslag van onze samenlevingstest. Bleek dat er nog wel leven was en dat de test dus positief is uitgevallen. Wat ze wel vonden was dat ik teveel witte bloedlichaampjes in m'n baarmoederslijmvlies had. Ik moet dus nu elke maand na m'n menstruatie 4 tabletten slikken op 1 dag om dit te verbeteren. Hopelijk helpt het. Dit gaan we nu even afwachten en veranderd er niets dan krijg ik ongeveer in september een baarmoederfoto. Dat noemen ze toch een HSG? Heb hier veel negatieve berichten over gelezen, maar zijn er ook mensen die het allemaal erg is meegevallen?

Was toch wel weer intensief zo naar de gyn. Vond het erg spannend allemaal, maar ja dat gevoel kennen jullie allemaal. Vanavond had ik nog een vriendin op visite. Vroeg haar of ze nog nieuws had en ze vertelde dat ze zwanger was. We   hebben samen ff op de bank zitten brullen. Vinden jullie dat nou ook zo moeilijk, als mensen die je dierbaar zijn zwanger zijn. Het is niet dat ik jaloers ben of het ze niet gun, nee ik vind het echt super, maar ik wil dat ook zo graag en je word op zo'n moment weer met je neus op de feiten gedrukt. Ik vind het wel super gaaf voor ze en ben oprecht blij voor ze.

Op dit moment geniet ik veel van mijn neefjes en nichtjes en leg mijn liefde en aandacht veel in hen. Ze zijn ook heel belangrijk voor me en slepen me er echt door. Was vanavond met m'n moeder aan het praten en die zij ook dat ze gewoon kon merken aan de kinderen hoe belangrijk ze voor mij zijn. Ik ben gek met hun maar zij ook zeer zeker met mij. De liefde die ik nu van binnen heb en die ik niet aan m'n eigen kind kan geven, geef ik aan hen en dat sleept me er door.

Meiden Ik denk aan jullie

Liefs Leah

Heeeeee Leah!!!
Is weer ff geleden. Gelukkig dat de samenlevingstest toch best goed is gelopen zeg!
Te veel witte bloedcellen..........jee. Wat voor medicijnen krijg je daar dan voor?
Het is inderdaad een HSG dat van die baarmoederfoto. Iedereen beleeft het anders inderdaad, maar moet eerlijk zeggen dat ik blij ben dat ik het niet heb gehad en dat ik gelijk door mocht voor ivf/icsi.........
We mailen weer snel hoor!!!!! Liefs xxxx

Lieve Leah,
Herkenbaar dat gevoel van jou. Wel belangrijk dat je vriendin jouw gevoelens ook op waarde weet te schatten want het is hun geluk en tegelijkertijd jouw verdriet, dat is voor haar moeilijk.
Ze is er gelukkig niet voor weggelopen en heeft samen met jou je verdriet gedeeld, dat moet jou ook goed doen.
Zelf heb ik dat ook ervaren alleen heb ik mijn gevoelens op dat moment niet getoond aan mijn beste vriendin. Ik heb ook tijdens haar zwangerschap daardoor minder contact met haar gehad omdat ik het gewoon niet kón
Wat die HSG betreft: het is geen pretje maar echt heel pijnlijk , tja, het duurt maar kort dus stel je daar op in. Vooral het inspuiten van de vloeistof (met redelijk veel kracht) is niet zo lekker maar daarna heb ik er erg weinig last van gehad.
Je weet waarom je 't doet, denk daar vooral aan als je op die behandeltafel ligt.
Laat het over je heenkomen want jij kunt het weer heel anders ervaren dan ik.
Na alle verhalen die ik over de HSG had gehoord was ik voorbereid op veel pijn, misschien is het daarom uiteindelijk toch wel meegevallen

Succes meid en hopelijk levert het wat op

Liefs, Sunshine Jo

Hoi Leah,

Fijn dat de medische molen nu op volle toeren draait....(natuurlijk jammer dat het moet, maar ja, da's een tweede!). Raar dat je je grenzen zo makkelijk verlegd tijdens alle onderzoeken, vind je niet? Een samenlevingstest, HSG, we draaien onze hand er niet voor om, haha!
Ik heb de HSG tijdens een kijkoperatie gehad en er dus eigenlijk geen ervaring mee.
Onze samenlevingstest was negatief. Heb zelf door de microscoop mogen kijken, maar er waren geen zaadcellen te zien. De gyn is doorgegaan met de andere behandelingen en heeft er eigenlijk geen aandacht meer aan besteed. Op zich wel een beetje vreemd, want zaadkwaliteit van mannetje is erg goed.
Wij hebben alle onderzoeken inmiddels gehad en gaan aan IVF beginnen. We zijn gisteren op prikles geweest. Zag er best wel tegenop, maar viel 100% mee. Was zelfs erg komisch (je kerel staat bibberend met een spuit in zijn hand voor je, bang je pijn te doen!!!). Komende zaterdag gaat de eerste echte spuit mijn buik in!
Ik vond het heel typisch te lezen dat jij zo van je neefjes en nichtjes geniet. Zelf heb ik gelukkig hetzelfde. Gelukkig geen moeite met kinderen, klein of wat groter. Alleen toen ik mijn neefje tijdens  de doopdienst de kerk in moest dragen, toen kreeg ik het even te kwaad......
Hopelijk gaat jullie wens snel in vervulling en is alle moeite snel vergeten!!!!

Liefs Heleen  

Hoi Leah,
Wat betreft de HSG.
Dit viel bij mij erg mee, maar je leest ook anders.

Allereerst krijg je een speculum (zo'n eendenbek) ingebracht, dit gaat op zich wel. Daarna doen ze een soort zuignapje op je baarmoedermond, dit was een vreemd gevoel maar niet pijnlijk. Vervolgens de vloeistof, hier heb ik niets van gevoeld. De gynacoloog zei wel dat als er een klein obstakeltje zit dan kan het wat pijnlijk zijn maar dat had ik dus niet. Daarna moet het zuignapje er weer af, gaat heeel snel maar wel weer een vreemd gevoel, niet pijnlijk. Hopelijk gaat het bij jou ook zo soepel.

Succes.
Groetjes lavi

Terug
Bovenaan