Sap drinken is een drama!

A

Anoniem

Guest
Sinds een paar maandjes probeer ik mijn zoontje (10-12-07) aan de sap te krijgen. Ik heb alles al geprobeerd, diksap, roosvicee, ranja. Niks wil hij drinken, ja de gewone fles wel natuurlijk. Het helpt zelfs niet als ik het een opwarm. Wie heeft een handige tip voor mij?
Ik hoor het wel weer.

Groetjes Andrea

hoi andrea,

ik geef mijn zoontje 'vanaf dat hij 7 maanden is water i.p.v. sap, dat vindt hij lekkerder.
en dan niet uit een flesje (wil hij niet) of tuitbeker, maar uit zon difrax-bekertje (met zo'n inkeping voor de neus). slap met opstaande rand (om het lekkende water op te vangen) om en een beetje helpen met het vasthouden van het bekertje.
wie weet ook een idee voor jouw zoontje?

succes!

Ik zit met hetzelfde probleem. Ga die beker toch ook eens proberen. Alle antilekbekers weigert ie. Heb nu deze week wel ontdekt dat hij appelsap lekker vind en een flesje met gewone speen kan je enigzins dwingen en dan druppelt er wat appelsap in zijn mond, waardoor hij toch gaat drinken.

Hoi,

ik geef onze dochter dixap of water uit een klein avent flesje met speen nr. 1. Dat drinkt natuurlijk niet zo snel en lekt minder als ie op z'n kop ligt. Zo'n drinktuit heb ik ook al geprobeerd, maar dat vindt ze nog niet zo'n succes. Ik weet niet of het eigenlijk juist slecht is om haar sap of water met zo'n speen te laten drinken, maar bij haar werkt het ook als een soort van troost. Ze drinkt in ieder geval wel veel. En ik geef haar 't liefst water en 1x per dag dixap als ze ook een koekje of soepstengel. Ik ben van mening dat het beter om water te drinken ipv dixap, vandaar.

Groetjes Janneke

Hoi!

Waarom niet gewoon water? Ik geef, naast 3 x melk (borstvoeding), mijn dochter gewoon telkens een fles water. Ze vindt sap ook vies, roosvicee, appelsap etc. Nu met die warmte is het wel handig dat ze zo veel en graag water drinkt! Op het consultatiebureau raden ze ook aan om gewoon water te geven ipv al te veel laten wennen aan allerlei zoete, sapjes. Als je kindje gewoon genoeg eten binnen krijgt, is water ernaast drinken gewoon goed!

Succes!

Bedankt voor de tips. Ik ga het ook maar eventjes proberen met water. Kijken of ie dat wil drinken. Ik ben vooral met dit warme weer zo bezorgd dat ie niet genoeg vocht krijgt. We gaan er weer voor.

Groetjes Andrea

Tja waarom geen water....   Maar als hij na het eerste slokje het water weer net zo hard uit zijn mond laat lopen... En dat keer op keer.... Ga je op een gegeven moment wel wat anders proberen...

Terug
Bovenaan