sap of roosvicee

Hallo allemaal.
Onze dochter is u 4,5 mnd oud. Ik ben erg benieuwd wanneer ze sap o.i.d. mag drinken. Ze krijgt nu borst en flesvoeding + een fruit of groentehapje.
En wanneer geef je pap en wat voor pap?
Groetjes
 
Persoonlijk vind ik haar nog erg jong voor alles wat ze nu al krijgt. Ik zou zoiezo wachten met sapjes. Je kunt haar beter laten wennen aan gewoon water, anders wil ze straks alleen maar zoete dingen. Is voor haar gebit straks niet ideaal. Pap mag wel vanaf 4 mnd. Het is rijstebloempap wat je gewoon bij de drogist of supermarkt kan kopen. Je kunt het in de fles doen of er echt pap van maken.

Hoop dat je wat met deze info kan.
 
ik ben het niet helemaal eens met het berichtje. onze dochter is nu 5 maanden en krijgt ook een fruithapje een ongeveer 30 cc diksap met veel water. Hoe eerder ze aan allerlei smaken wennen des te beter. sapje mag inprincipe van 4 maanden
corina
 
Hallo
Bedankt voor jullie reactie. Zelf wilde ik mijn dochter ook nog geen fruithapje o.i.d geven, maar het cb heeft dit aanbevolen. En ze vindt het erg lekker haar mond gaat al open als ze het lepeltje ziet. Mag je je kind tussen de voedingen door dan gewoon water geven? Alles is nieuw voor mij want ik gaf volledige borstvoeding en toen had ze nog geen behoefte aan iets anders.
 
hallo M en Corina,
Misschien hebben jullie allebij iets aan de site borstvoeding.nl en onder forum. Daar zul je vinden dat een sapje als je borstvoeding geeft niet verstandig is. In die sapjes zitten geen voedingswaarde maar het vult het buikje wel en waar sap zit kan geen voedszame melk zitten. En M als jij je dochter nog geen fruithapje wil geven waarom doe je het dan? Jij bent tocht baas over wat je je dochter geeft. Je moet doen wat jij goed acht. Baby's hebben tot 6mnd echt genoeg aan alleen bv. sterker begin je voor die tijd met bijvoeding enz dan kan dat allergieen met zich mee brengen omdat de darmpjes heel langzaamaan aan andere voeding moeten wennen.
 
Hallo M,
Wat een boeiende reakties op je vraag. Mijn dochter is nu 7,5 maanden. Heb ook het advies van het cd gekregen om haar aan verschillende smaken en aan het lepeltje te laten wenen, dus naast mijn bv heb ik 1 fruit of groentehap per dag gegeven. Ben zelf hier achteraf erg tevreden over. Ze is een zeer gemakkelijke eter en drinker. Ik gaf haar daarnaast ong 2x per dag even een beetje water, want zij is wel gek op een fruit hapje maar niet op sapjes. Kijk naar je baby en volg je gevoel! Groetjes en succes bij het experimenteren.
 
Hallo,

Mijn dochter is nu bijna 11 maanden. Ik heb 6 maanden bv gegeven, bij 5 maanden begon ik met een fruithapje en wat sap. Ook pap gaf ik met een lepeltje, en niet in de fles. Het resultaat is wel, dat ze heel goed alles eet. Ik ken iemand die pas na 7 maanden met hapjes begonnen is, en dat kindje wilde dus echt niet, ook de fles niet. Alleeen maar bv, verder niks.

Maar het blijft je eigen keuze, doe wat je gevoel je ingeeft. Het lijkt altijd wel alsof iedereen het beter weet en ook op het cb hebben ze mij gevraagd of ik al hapjes en sap gaf met 5 maanden. Dus zo slecht zal het wel niet zijn he?

Groetjes
 
Hoi M,

Als je kindje het lekker vind en jij vindt het prima gaan dan geef je toch lekker hapjes en diksapje?

Wat een onzin dat het wel of niet mag. Het ene CB zegt vooral wachten tot 6 maanden het andere zegt begin maar te proberen met 4 maanden.

Doe gewoon lekker waar jij je goed bij voelt. En als je kindje dat lekker vind, is het toch hartstikke duidelijk!
 
Terug
Bovenaan