sap

Hoi,

In de babydoos van Prenatal zat een potje met peer-perziksap. Mijn dochtertje is nu 3 maanden en het is eigenlijk vanaf 4 maanden, maar ik vind het zo verleidelijk om het nu al te geven. Ik heb zo'n idee dat ze het hartstikke lekker vindt. Kan dat kwaad of kan ik gewoon al een beetje geven om te kijken of ze het lust?

Groetjes Pam
 
Hoi Pamela,

Ik zou het persoonlijk niet doen.
Mijn zoontje is 4 weken oud en ik ben van plan om minstens een half jaar alleen maar borstvoeding te geven. Dit omdat ik zelf veel allergieen heb en astmatisch ben. Nu heb ik gehoord dat als je te snel met bijvoeding begint dit allergieen kan veroorzaken. Maar ik weet niet of dit inderdaad zo is hoor. Ik neem in ieder geval het zekere voor het onzekere.
Groetjes Miranda
 
hoi

Wij zijn allebei niet allergisch aangelegd, thomas kreeg het ook al vanaf 3.5 mnd en ook fruit en groente, het is net hoe je kindje erop reageert en of ze goed poept.

groetjes, jeannette
 
Hoi,

Je moet natuurlijk doen wat je zelf wilt.
Maar eigelijk zeg je het al je wilt het zelf graag geven. Je kleine mist het niet omdat ze het niet kent. Tot 6 maanden hebben ze genoeg aan alleen melk. (uitzonderingen daar)

Als je het graag wilt geven zou ik in iedergeval wachten tot 4 maanden ik heb zo iets van het staat er niet voor niets op maar dat ben ik.

Groetjes joyce mama van Mara
 
Hoi,
Ik had precies hetzelfde toen ik de baby-doos kreeg. Ik heb Nova ook 1 week voor ze 4 maanden oud werd voor het eerst aan het sapje laten drinken en ze vond het heerlijk. Nu ze echt een fruithapje krijgt heeft madam geen zin meer in het sapje en staat het in de kast oud te worden.
Succes ermee!
 
Ik zou in verband met de darmpjes toch liever wachten tot 6 maanden hoor! In die 3 maanden kunnen haar darmpjes rijpen en dan kan ze er zeker wel tegen. Natuurlijk is het leuk om te proberen, maar als je meisje er last van krijgt ben je achteraf toch niet zo blij :-( De eerste 6 maanden is melk écht genoeg en daarna heb je nog de rest van haar leven om haar met lekkere dingen te verwennen!

Groetjes,
Pauline

 
Het klinkt inderdaad heel lekker appel-peer. Toen ik het mijn zoontje gaf en ik had nog wat over, nam ik zelf een slokje. Er zit haast geen smaak aan. Het drinken op zich vond hij al spannend, maar voor de smaak hoef je het niet te geven. :)
 
vanaf 4 maanden!!! word geadviseerd , ze zetten het er niet voor niks op
Geeft je kindje aan dat ze geen zin meer heeft in zijn / haar flesje of borstvoeding
Geniet zolang ze baby zijn en wil niet alles in een keer
Rome is ook niet in 1 dag gebouwd
 
Terug
Bovenaan