sapje

Ik lees hier regelmatig dat de kleintjes al een sapje krijgen. Wat is dat dan voor sapje? en maak je dat zelf of kan je dat kant en klaar kopen? En doen jullie dat dan gewoon in de fles?

. Mijn dochter wordt over 3 dagen 6 maanden en krijgt al fruithapje (soms potje, soms zelfgemaakt) smorgens, wat ze erg lekker vindt en savonds groentehapje, maar dat eet ze haast niet. Verder krijgt ze gewoon nog 5 flesvoedingen.

Hoi ik was twee weken terug bij het CB met lukas (over een week is hij 6 mnd). Tot die tijd kreeg hij ook vijf flessen en af en toe fruit. Toen werd mij geadviseerd (eigenlijk verteld) dat ik maar naar vier flessen over moest stappen en elke dag groente en fruit.

Dat heb ik ook maar gelijk gedaan en dat gaat redelijk goed. Het fruit gaat er goed in, de groente vind hij nog niet echt lekker maar ik blijf proberen.

Tussendoor krijgt hij een sapje. Dit is diksap (overal te koop). Soort vruchtensap wat je met water aanlengt. Op het CB vertelde ze me dat hij ongeveer 100 cc per dag mag hebben. VAndaag heb ik het na de groente gegeven.

Annemieke

Hallo

Ik geef over de dag verdeeld een flesje diksap.
Dat kun je gewoon aanlengen met water.
Ik doe altijd maar een beetje siroop.
Mijn kindje vind het heerlijk.
Hij is nu dik 6 maanden en hij krijgt het nu anderhalve
maand ofzo....
En ik geef het hem in een sapflesje van difrax omdat daar een gat inzit en
hij dat dus ook zelf een keer vast kan gaan houden.

Judith.

Terug
Bovenaan