Hoi Nathasja,
Ik kan me voorstellen dat het idee van meteen 2 kleintjes overdonderend is. Ik heb momenten dat ik niet kan wachten om met mijn 2 mooie meiden naar huis te komen. Maar dan besef ik weer dat het erg veel werk is en vraag ik me af of ik het wel aan kan. Gelukkig is mijn moeder vanaf 23 april (32 weken) weer in Nederland en gaat pas 15 juli weer terug naar huis. Dus zeker de eerste weken ben ik net alleen. Mijn vriend heeft ook de eerste 3 weken vrij van werk gekregen. Daarnaast heb ik een boel lieve tantes die best willen komen helpen als dat nodig is. Ook zijn mijn zusje en broertje al helemaal weg van het idee dat ze 2 frummeltjes te vertroetelen krijgen. Dat is wel een grote geruststelling voor me.
Mocht je nou toch een tweeling krijgen, kan je advies krijgen op het meerlingenforum www.nvom.net. Daar zitten meiden die 2lingen of 3lingen gekregen hebben en kunnen je over veel dingen advies geven. Ik heb begrepen dat de eerste 2 of 3 weken na de geboorte het zwaarst zijn, maar zodra je een goed ritme gevonden hebt, het bijna hetzelfde is als met 1 kindje.
Laat je weten hoe het gaat. Wanneer heb je je eerste echo?
Succes!
Groetjes,
Sara