Sarah geboren!

Nou, tis er dan toch van gekomen;)
Vannacht om half 1 is Sarah geboren. Ik heb de hele zaterdag door weeen gehad, erg onregelmatig. Om de 10 minuten, om het half uur, om het kwartier. Erg vaag. Om half 2 naar de verloskundige geweest, die heeft me weer gestript. De weeen kwamen toen wat sneller, maar nog steeds maar om 5 a 10 min. Om 8 uur kwam ze langs en heeft ze mn vliezen gebroken. Toen ging t razend snel. Heftige weeen, om half 10 kwam de verloskundige weer en had ik 5 cm. En toen was het al gauw 8 cm en voor je het weet zit je op de 10 en mocht ik persen. In 6 min persen is ze geboren. Heel bijzonder: ik mocht haar er zelf uit halen. Ze was geboren met het hoofdje en armpjes en toen zei de vk dat ik dr zelf er uit mocht halen. Zo'n mooi moment.
Ik was trouwens nog van plan za ochtend om in het ZH te bevallen. Maar toen ik eenmaal echt bezig was, had ik totaal geen zin meer om me uit bed te hijsen en naar het ZH te gaan. Dus ben heerlijk thuis bevallen. Echt super!
Trouwens, een hele goede tip voor de nog te bevallen meiden! Als je rugweeen heb, laat iemand met de handen op de onderrug tegendruk geven, dit heeft mij zo enorm goed geholpen!
En nu ga ik lekker genieten van mn meisje. TIs een tevreden kind, ze duimt al. Ze moet alleen nog even wennen aan de borstvoeding!
Groetjes Roos en Sarah

Wat fijn dat het uiteindelijk toch heeft doorgezet!! Gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochtertje! Heerlijk van haar genieten nu hoor!

Terug
Bovenaan