@sas

Hoi Sas,

Ik hoor de laatste tijd veel verhalen zoals het jouwe over dat de gastouders ermee moeten stoppen omdat ze papieren ed moeten hebben. Ik vraag me af hoe dat dan gaat met het overwennen van die kindjes naar een kdv. Lijkt me niet erg fijn. Willen die gastouders niet gastouder voor jullie blijven maar dan buiten het gastouderbureau en de fiscus om...?

gr.Ing

vraag ik me soms ook wel eens af
maar dan is het zeker niet te betalen omdat je geen toeslag meer krijgt van de belastingdienst lijkt me.
erg benieuwd naar het antwoord

Jawel dat wil ze wel, in mijn geval en dat blijven we dan ook wel doen op de maandag, maar voor 24 uur per week opvang (ik werk 20) komt de rekening dan op 60 euri per week voor ons..en dan hebben we er nog maar eentje.en vraagt zij niet eens de hoofdprijs...
Terwijl als hetzelfde kindje naar het kdv gaat, je gewoon de uurprijs á 6.25 mag opgeven en dan betaal je zeg maar 1/3 deel!
Nu had ik de mazzel dat hier een brede school is geopend nu waar kdv-psz en basisschool bij elkaar in zit. Dus dan zou Kyan vanaf mei (2.5 jaar) naar de psz kunnen in mijn werkuren. Ik breng hem naar kdv, die brengt hem naar psz tot 11.45 uur en psz brengt hem terug naar kdv waar ik hem om 12.30 uur weer op kan halen.
Ik zag de meerwaarde van psz tov gastouder wel voor Kyan, zodoende had ik hem opgegeven en had ik al plek vanaf mei voor hem. Gelukkig kon ik het een paar maandjes naar voren schuive en kan hij vanaf januari. Maar er zijn ook genoeg mensen die die mazzel niet hebben natuurlijk!
Als je echt wilt weten wat voor een trut als staatssecretaris we hebben moet je de radar uitzending van vorige week even checken, ook bij radar op de site staat het hele interview met haar..ongelofelijk! Zij gaat er gewoon van uit dat alle kindjes die nu op straat komen te staan, dat dat mensen zijn die voorheen gratis op de kinderen pasten, nou NOT!! Mijn gastouder paste voorheen niet gratis op ons ventje en gaat dat ook zeker niet doen!
Hoe het wennen nu zou gaan? Ik weet nog niet precies maar wrs zal dat gewoon 2 dag(del)en in december zijn denk ik. Nu verwacht ik niet zo heel grote problemen want bij de open avond ging Kyan gelijk spelen en wilde amper mee naar huis maarja het is wel weer nieuw allemaal! Slapen zal wel niet lukken denk ik daar, maargoed hij is daar alleen di-ochtend en donderdag de hele dag dus is het maar 1 dagje dat hij niet slaapt, dat valt te overzien!

Groetjes Sas

Tja dat zat ik ook al te denken maar ik geloof dat ik dan liever meer zou betalen dan dat ik mijn kind over zou moeten wennen. Mijn moeder is gastouder en die regelt het al jaren onderling met de ouders van de oppaskids...

gr.Ing

Ik doe dan nu half half; en mijn voordeel is dat ik Kyan zowiezo al wel 'rijp' vond voor wat meer kindjes om zich heen. Maar neemt niet weg dat ik haar wel aanhoud voor alle overige dagen dat ik hem bv niet naar kdv kan doen vanwege koorts oid.
Daar is een gastouder vaak toch wat milder in dan kdv. Begrijp me niet verkeerd, ik heb een ziek kind liefst thuis maar Ria belt me niet direct bij 38.2, die pakt een zetpilletje en stopt hem lekker in bedje of gaat met hem kroelen op de bank. Als ik dan toch bv met 2 uurtjes thuis ben belt ze mij niet eerder op, alleen als ze het echt niet vertrouwt of als ik het expliciet vraag!

Groetjes Sas

Hoi hoi,

Mijn gastouders gaan hun papiere halen waar ze de tijd voor hebben tot september 2010. Tot die tijd krijgen we zeker betaald en gaan ze door voor mij. Mijn geluk is wel dat mijn gastouders de oma's zijn. Die als het nodig is wel gratis zouden oppassen, wat ze nu overigens niet doen. Wel natuurlijk als het sweekends es nodig is. Maar mijn werktijden krijgen ze netjes als gastouder betaald. Maar goed tis niet meer voor lang, voor je het weet zitten ze op de bassisschool.
Maar snap jou verhaal en dat de staatssecretaris zo denkt is raar en ze zal zelf geen kleine kinderen meer hebben zeker. In Den Haag snappen ze af en toe echt niet hoe het met de 'normale' mens vergaat....

Liefs Saskia

Buiten dat mijn GO niet zo'n behoefte meer heeft om de opleiding te gaan doen, vind ze de verantwoordelijkheid te groot; als ze het nl niet haalt (om wat voor reden dan ook, stel dat ze ziek wordt of een been breekt of wat dan ook!) mogen de ouders de gehele opvangtoeslag ontvangen over 2010 terug betalen. Belachelijk plan!
Daarnaast is zij in Brazilie geboren, ned ouders, dus haar spraak in nl is wel goed maar ze heeft geen nl opleiding dus ze is heel bang dat ze de vragen verkeerd begrijpt soms en daardoor de vragen niet goed heeft. En ja ze zeggen wel zo mooi tot september 2010 maar je moet er wel rekening mee houden dat de opleidingsinstituten gewoon zomervakantie hebben in juli!
Ik zit in de oudercommissie van het GO bureau dus dan hoor je soms net ff wat andere dingen...

Groetjes Sas

Wat een kromme regels dan zeg. De kindjes worden maar mooi de dupe. Ik vind het op een of andere manier ook echt sneu voor al die lieve oppasdames die het nu niet meer kunnen doen. Ik snap het doel van de regel ook niet. Omgekeerde wereld!
gr.Ing

Terug
Bovenaan