@Sas95

Hoi Saskia,

Jij had gereageerd op mijn frietpan onderwerp met jouw frietpan van Tefal. Wij hadden de pan nog niet maar hadden hem besteld bij de Blokker. Nu ben ik gisteren even naar de Mediamarkt geweest en heb daar je pan van Tefal gezien. Hij lijkt inderdaad erg handig dus ik heb de pan van de Blokker afbesteld. Maar nu moeten we dus beslissen welke pan het wordt en ik nijg naar die van Tefal. Nu een paar vragen aan jou. Is de pan echt zo handig? Kan inderdaad alles in de vaatwasser en wordt hij dan niet toch heel vies op den duur? Wat vind je de voor en nadelen? En ruikt hij heel erg? Ik hoop dat jij me er wat meer over wil vertellen zodat we een definitieve keus kunnen maken

groetjes Linda

Hi Linda,

Het grote voordeel van de pan vind ik dat je na elke bakbeurt de olie filtert.
Simpel: je bent klaar met bakken en vervolgens zet je de schuif op filteren
de pan wacht zelf een uur of 3 tot de olie koel genoeg is en dan zakt het automatisch naar de bak eronder.
De bak zelf kun je dus direct reinigen (als hij na een paar uur afgekoeld is dus)  waardoor hij erg makkelijk schoon te maken is omdat het niet al 10 of 12 keer erin vastgebakken is.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de pan zelf tot nu toe altijd met de hand heb schoongemaakt, dus of hij in de Mientje Miele ook netjes blijft kan ik je niet zeggen...
Stinken vind ik meevallen al zeg ik erbij dat wij in de (verwarmde) berging frituren.

Ik heb de pan ook gebruikt voor het oliebollen bakken en ook dit ging prima.
Na 25 oliebollen en 25 appelflappen zag de olie er echter nog zo goed uit dat ik ben vergeten de olie na de filterbeurt weg te doen...we hadden dus laatst patat met oliebollen smaak  Weet je gelijk hoe vaak we frituren.....haha!

Tja en toch alles waar je plantaardige olie bij gebruikt koekt wel wat aan.
Het enige kleine puntje waar ik tot nu toe tegenaan gelopen ben is dat als je de plastic bak weer omkiept in de frituurbak dat er wel af en toe een druppeltje over de bak heen lekt, en dat je dus ook ook wat olie rond het afsluitklepje van de bak kunt krijgen. Maargoed als je de olie helemaal vervangt kun je dat ook gelijk schoonmaken.

Veel succes met je keuze!!
Als er nog iets niet duidelijk is moet je het maar vragen!

Groetjes Saskia

Terug
Bovenaan