Sauna bezoek tijdens zwangerschap

hallo allemaal,

Ik heb even een vraagje en ik hoop dat jullie hier antwoord op hebben :). Ik ben nu 7 weken zwanger nou heb ik een maand geleden afgesproken bij Elysium om naar de sauna te gaan.

ik lees overal dat het beter is om niet voor 14 weken de sauna te bezoeken. Nou dacht ik dan doe ik dat niet maar dan maak ik alleen geen gebruik van de zwembaden. Mag dit wel?

Ik ging normaal gesproken 2 x in het jaar naar de sauna.

Graag wat tips alvast bedankt!
 
hoe het zit met de 1e 14 weken weet ik niet
maar ik weet wel dat als jij regelmatig naar de sauna gaat dit gewoon kan.
Je mag alleen niet ineens een hele hete sauna gebruiken als je dat niet regelmatig gewend bent.
Ik ga met 21 weken naar de sauna, en met 7 weken ook geweest.
Maar dan moet ik er wel bij zeggen dat wij niet letterlijk de sauna ingaan hihihi, wij gaan voor de rust, onbereikbaar zijn en die heerlijke kruidenbaden en zwembaden. Oh en die scrubs bij de douche heeeerlijk.
Een sauna zie ik eigenlijk nooit van binnen.

Er zijn vrouwen die elke maand gaan en dit door mogen blijven doen zolang ze geen klachten hebben.
 
De sauna zelf kun je alleen doen als je zeer regelmatig gaat. Het heeft voornamelijk met de temperatuursverschillen te maken. Dus de baden en het relaxen kun je rustig doen. Alleen massages zou ik ook even over slaan. De afvalstoffen die daarvan vrij komen zijn niet echt aan te raden voor je kleine wurm. (na de 13 weken kan dat al minder kwaad)
 
Het gaat er vlgs mij om dat tot 14 of 16 weken temperatuur schommelingen in je lichaam niet goed zijn voor je kindje. En dat is wat er gebeurt in een sauna natuurlijk... 2x per jaar lijkt me geen doorgewinterde saunaganger en vlgs mij bedoelen ze dat ook echt voor NA die eerste weken...

Ik zou t risico niet nemen, je zou anders na 14 wkn alsnog kunnen gaan toch? Vind het net zoiets als toch ff lekker een broodje filet americain nemen; onnodig risico..

Maar ieder z'n mening, dus doe wat voor jou goed voelt!
 
Na 3 maanden mag je na de sauna. Voor die tijd raden ze het niet aan. Het baden is op zich geen probleem maar de saunas zelf. Vanwege de grote temperatuur verschillen. Na 3 maanden kun je gewoon gaan maar dan mag je niet langer dan 10min in de sauna en geen dompelbad nemen. Ook moet je tijdens het boeken aangeven dat je zwanger bent. Suc6 ermee!!!
 
Ik ben gister geweest en nu 32 weken zwanger. Ik heb daar advies gevraagd en mocht alleen in de 'lichte sauna's' die niet zo warm waren en verder mocht ik gewoon in alle baden. Ik heb wel alleen gedouched na de sauna en geen dompelbad. Dat leek me zelf momenteel geen gezond temperatuurverschil.
 
Dankjewel allemaal voor de reacties! Ik ben vandaag geweest en heb alleen gebruik gemaakt van de baden en ik heb heerlijk rustig aan gedaan. Ze vertelde in de sauna dat het wel mocht alleen dat de kans op infecties groter was de eerste 14 weken. Daarbij vertelde ze ook dat je wel weer gewoon mag zwemmen en dat je dan ook dat risico zou lopen. Ik was te bang om de sauna's in te gaan maar lekker baden was ook prima... Heel erg bedankt en geniet allemaal van jullie zwangerschap...
 
Terug
Bovenaan