sauna bubbelbaden?mag dat ga vanmiddag weg!

A

Anoniem

Guest
hoi meiden,
vanmiddag ga ik een weekend weg en misschien gaan we ook wel een dagje naar de sauna.
maar mag dat eigelijk wel??
ik ben nu bijna 19 wkn zwanger.
alvast bedankt,

fijn weekend.

hoi

ja dat mag wel. mag alleen niet voor de 14 weken ivm oververhitting daarna mag het wel.
stond in het blad zwanger en zo.
en vriendinnen van mij zij ook regelmatig naar de sauna geweest toen ze zwanger waren.

groetjes

Hallo

Volgens mijn VK mag het gewoon, zeker als je het al gewend was. Het vruchtwater mag niet te veel in temp stijgen, maar dat duurt wel even. En als het goed is koel je snel genoeg weer af.
Wat ik voor de zekerheid heb gedaan in het begin, is mijn temp meten voor ik er in ging, toen ik er uit kwam en na een kwartiertje koelen. Mijn lichaamstemp zakte gewoon snel weer. Misschien beetje overdreven, maar ik wilde het zeker weten. Als ik meerdere 'rondjes' achter elkaar deed, ging het koelen langzamer.
Ik vond hete sauna's niet fijn en ging meestal onderin zitten en/of maar 10 minuten. Koelen heb ik ook niet in extreme vorm gedaan tijdens mijn zwangerschap, geen dompelbad en abrupte koude douche, maar vriescabine en buiten wandelen/zitten.

Als je je niet lekker voelt, bv hartkloppingen krijgt, of duizelig wordt, kan je er beter meteen uit gaan. Ik zou gewoon lekker uitproberen als ik jou was, maar ben wel voorzichtig met jezelf. Sauna's kunnen door het vocht glad zijn!

Veel plezier met je weekendje!
Ik hoop dat je wat hebt aan mijn ervaring.

Groetjes,
Rosanne, 37+4

hoi hoi

kleine tip: infrarood cabine mag echt niet! de rest wel alleen met mate idd.

bubbelbad mag ook gewoon pas na 34 niet meer ivm infectie gevaar en opwekking van weeen. verder geen probleem hoor en lekker genieten. drink wel genoeg!

veel plezier

sweety (bijna 32 w zw)

bedankt voor jullie reacties.
ik heb een heerlijk weekend gehad.. en nu op naar de laatste 21 weken.

Terug
Bovenaan