Sauna laatste trimester

<p>Aankomende meivakantie ( over 3 weken) ben ik 31/32 weken zwanger! Nu ga ik normaal zo'n 6x per jaar naar de sauna! Ik zou dan nog wel een dagje willen plannen! Is dit aan te raden? Ik snap dat ik goed naar mijn lichaam moet luisteren en ook ademhaling in de gaten  moet houden, niet langer dan 10 min in de sauna verblijven. Wie heeft hier ervaring mee om in je laatste trimester naar de sauna te gaan! </p>

Ja, heb ik ook gedaan. Gewoon lekker rustig aan en goed afkoelen daarna. Ik heb toen ook een zwangerschapsmassage gedaan, is ook aan te raden!
veel plezier!

Joe! Ook ik heb dat gedaan. Ben een fanatieke sauna ganger, maar kon de sauna's niet zo heel lang volhouden. Maar het zwembad, stoombad en een inderdaad een speciale massage, ik vond het heerlijk! Dus zeker doen en gewoon goed luisteren maar je lijf. 
Mijn verloskundige raadde het zelfs aan; warmte en ontspanning is zó goed voor je. Lekker van genieten! 

Heerlijk hoor! Ben tot 36 weken nog geweest ? ultiem ontspannen, thuis wil/moet je vaak toch van alles. Zoals je aangeeft liever niet langer dan 10 minuutjes en na elke saunagang weer even wat slokjes water drinken en steeds lauw afspoelen. Verder lekker relaxen, tijdschriftje mee, dutje doen enz ? geniet ervan!

Heerlijk! Ik ga ook regelmatig naar de sauna en vond het al balen dat ik in het eerste trimester niet kon gaan (las overal dat het afgeraden werd in de eerste 3 maanden). Na 3 maanden toch nog even bij de verloskundige gecheckt en zij raadde het echt af gedurende de hele zwangerschap vanwege de grote temperatuursverschillen tijdens zo’n saunadag en het effect ervan op de baby. Heb het nog bij de andere verloskundigen van de praktijk nagevraagd op latere momenten maar helaas bleef het advies hetzelfde en heb het dan ook niet gedaan. Nu zie ik in de sauna normaal wel vaker zwangere vrouwen en is ontspanning ook belangrijk... dus het blijft een lastige afweging. Zou het even checken bij je eigen verloskundige... en als je gaat inderdaad rustig aan doen. Weet wel dat het in de laatste weken vd zwangerschap wordt afgeraden ivm infectiegevaar als je al iets ontsluiting hebt... ik ben nu 39 weken dus dat wordt m sowieso niet meer, maar ik kijk nu al uit naar mijn volgende bezoekje! Als je gaat... veel plezier :)!

Terug
Bovenaan