Sauna met moeder niet mogelijk i.v.m. eerste zwangerschap

<p>Hallo allemaal,</p><p>Afgelopen maandag hebben wij ontdekt dat ik zwanger bent. Yeeey! </p><p>Nu heb ik gehoord van onze verloskundige dat het wordt afgeraden om naar de sauna te gaan, en laat ik nou NET met mijn moeder op 16 juli een sauna dag gepland te hebben met alles er op en eraan.</p><p>Wij zijn dan net 8 weken zwanger en hebben misschien de eerste echo gehad. Mijn man vind het nog te vroeg om het onze ouders te vertellen na 8 weken. Dus nu zit ik met een dilemma. Hoe kan ik de afspraak met mijn moeder afzeggen zonder dat ze weet waarom...</p>

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Je geeft aan dat je man het nog te vroeg vindt het te vertellen, vind jij dit zelf ook of zou je het liever wel eerlijk vertellen? Als jij het zelf wel zou willen vertellen zou ik dat toch overwegen.
Als je het zelf ook een beter idee vindt te wachten tot .. weken zou je natuurlijk kunnen doen alsof je ziek bent (dat kun je misschien de hele week al een beetje doen dan), of zeggen dat er iets heel belangrijks tussen is gekomen en dat je de saunadate graag wil verplaatsen naar .. (na wanneer jullie het wel willen vertellen).
Wij kwamen erachter dat ik zwanger was eind november, vlak voor mijn moeders verjaardag en de maand van alle feestdagen. Mijn moeders verjaardag (ik was toen denk ik 5 weken) heb ik gewoon doorstaan zonder iets van een smoes te verzinnen (gewoon prosecco weggooien haha), maar met kerst enzo vond ik het toch iets dat ik wel eerlijk wilde zeggen ipv een smoes te verzinnen. Wij hebben het dus, om die reden, rond kerst verteld aan onze ouders - ook al was ik toen nog maar 8 weken zwanger.

Wij hebben het met 7/8 weken ook verteld zaten precies met de kerst dagen.
Behalve dat niet drinken en geen carpaccio of biefstuk eten erg was opgevallen. 
Hebben we het ook gewoon verteld met de gedachten dat als het mis zou gaan, we het ook wel verteld zouden hebben. 
Zeker aan m'n moeder ;) 

Als ik in jouw situatie had gezeten dan zou ik het gewoon tegen je moeder + vader vertellen, met het vriendelijke verzoek het echt nog even voor zich te houden.. ?

Je moet helemaal zelf weten wat je doet, maar ik kan mijn mond echt niet houden tegenover mijn moeder haha! Nou scheelt het bij mij ook: wij hebben noodgedwongen met beide zwangerschappen al met 7 weken moeten vertellen dat ik zwanger ben, aangezien ik vanaf week 6 enorm aan het overgeven was. De eerste week gelooft iedereen nog wel dat je buikgriep hebt, maar de tweede / derde week gelooft niemand dit meer. Daarom ook al vroegtijdig tegen werkgevers moeten vertellen... Het is een medische conditie, genaamd HG (Hyperemesis Gravidarum) waardoor je dus extreem gaat overgeven en de hele dag door misselijk bent. Om het dragelijk te maken en de ziekenhuisopnames te verklaren (uitdroging), hebben wij het daarom al eerder tegen onze directe omgeving verteld en gevraagd of zij tot de termijnecho wilden wachten met het vertellen tegen anderen. Daar hebben ze zich allemaal netjes aan gehouden.
Je moet vooral doen waar jij je goed bij voelt. Ook zou je eventueel inderdaad kunnen vragen of je het kunt verzetten en het dan daarna vertellen. 

Terug
Bovenaan