Sauna wachtweken

Ik weet dat het wordt afgeraden om naar de sauna te gaan als je net zwanger bent. Weet iemand of ik ook onverstandig is om in je wachtweken naar de sauna te gaan? Mn NOD is 13 maart en een vriendin vraagt of ik aankomende week een keer mee wil naar de sauna.
 
Moeilijk te zeggen. Wellicht ben je niet zwanger en dan ga je niet terwijl het kan. Je zegt immers je NOD is pas 13 maart.

Eerste trimester wordt sauna sowieso afgeraden.
En al helemaal niet als je nooit naar de sauna gaat. Dus ff afwegen
 
Ik zou het niet doen. Tijdens mijn traject werd het in die wachtweken en eerste maanden echt verboden. Wordt te warm binnen en dat is niet goed zo in het prille begin.
 
Je kunt altijd gezellig meegaan maar alleen de baden en een massage pakken. Zo’n dag is ook relaxen op een bed en lekker eten, toen ik zwanger was deed ik ook weleens een dagje sauna zonder een sauna te zien haha
 
Ik ben hier zelf heel nuchter in, zonde om elke maand 2 weken je leven ‘on hold’ te zetten mocht je misschien zwanger zijn. Ik zou lekker gaan en dan misschien de allerheetste sauna’s mijden, dus gewoon 10 min in 65 of 70 graden en verder lekker ontspannen in de bubbelbaden etc. Ligt er een beetje aan of je al regelmatig naar de sauna gaat, dan is je lichaam er sowieso meer aan gewend. Juist ontspanning en afleiding is misschien wel even lekker
 
Terug
Bovenaan