Sauna, Zonnebank, Bubbelbad?!

Hey,

Gaan jullie hier gewoon naartoe? Ik weet dat de zonnebank mag, ging er pas onder en had gelijk een actieve bb in mn buik, denken jullie dat dat komt omdat ze het naar vinden? Waar is dat op gebaseert? Vind het zo'n rot idee, maar ik ben zoooo wit daar wordt ik ook naar van...

En wie weet er iets over bubbelbaden? Vinden ze die hitte ook vervelend? Of kun je dat rustig doen?

Met warmte moet je uitklijken, weet ik. Ik geloof vooral in de 1e 3 maanden. Ook met je buik in de volle zon zou te warm zijn in de zomer. Ken je het zwangerschapsmasker? Goed insmeren als je de zon in gaat, hoor! Ik weet niet of dat ook bij een zonnebank nodig is. Ik denk dat trappen wel een teken is van dat het oncomfortabel is.

Misschien dat het druk in de buik was omdat je kleine op licht reageerd. Misschien was het te veel. En de warmte kan er ook mee te maken hebben.
Zelf kan ik er al niet tegen dus doe het ook niet. Maar een bubbelbad wel hoor!!! Lekker na het zwemmen.

gr Linda (22+3) mama van Charlotte

Hoi,
Wat bij mij bekend is (via verloskundige) is dat de zonnebank wordt afgeraden, inderdaad vanwege het felle licht en zwangerschapsmasker etc. Toevallig waren we in december in een vakantiehuisje waar op de zonnebank  een waarschuwing op stond voor zwangeren.
De sauna mag wel mits je frequent in de sauna te vinden bent. Ik ga ongeveer 1 keer per jaar naar de sauna, het is wel regelmatig (haha), maar met een veel te lage frequentie. Als je 1 keer per maand (of meer) zou gaan, dan zou je het kunnen proberen.
Een bad of bubbelbad is niet erg. Zolang je je er maar prettig bij voelt.
Succes!
groetjes Marieke

Een bubbelbad is volgens mij niet zo heel erg, alleen heb je iets meer kans op infecties. Sauna wordt alleen afgeraden in de eerste 12 weken, maar dan alleen als je het niet gewend bent. Ga je normaal ook vaak naar de sauna, is het geen probleem. De zonnebank en ook in de felle zon zitten kan voor een zwangerschapsmasker veroorzaken, maar is volgens mij niet schadelijk voor je baby.

Dit zei mijn gyn... ik wilde namelijk een tijdje geleden gaan kuren.

Sauna en bubbelbad zijn heerlijk als je je goed voelt. Alleen als je je niet prettig voelt moet je het niet doen. Ik geniet ervan, dus doe het gewoon. Wat betreft infecties, met die slijmprop voor je baarmoeder kan er niet veel gebeuren. Als je die niet meer hebt, dan moet je uitkijken, maar meeste vrouwen verliezen die pas als de geboorte zich aankondigt, dus bubbelbad is heerlijk.
En wat betreft het bewegen. Als ik rustig ben voel ik op bepaalde momenten ook veel beweging, maar dat voelt niet onprettig. Denk dat je alleen als het onprettig voelt, je niet in een bubbelbad of sauna moet stappen.

Terug
Bovenaan