Sauna

<p>Is het schadelijk om onder de 3 maanden in een sauna te gaan? </p><p>Met vriendelijke groet ,</p><p>lotte </p>

Ja dat wordt de hele zwangerschap afgeraden en met name in de eerste drie maanden. Temperatuurverhoging kan leiden tot een miskraam. Op het moment dat jouw lichaam te warm wordt, krijgt de baby het ook te warm. Ik ben wel twee keer naar een saunacomplex geweest. Heb daar lekker gezwommen en af en toe even kort in de bubbelbaden gezeten. Tussendoor lekker gegeten en gelezen. Had toch wel een relaxte dag zo.

Nou, het wordt niet de hele zwangerschap standaard afgeraden, dat ligt echt wat genuanceerder.
De eerste 14/15 weken is inderdaad echt niet handig om in de sauna te hangen
daarna kan het prima, tot enkele weken voor je bevalling (ivm infectiegevaar door ontsluiting).  Ga dan wel iets korter en pak niet de allerheetste sauna’s. Ook raden ze het af als je weinig tot niet naar de sauna gaat, dus niet ineens zwanger voor het eerst een sauna-test door Nederland gaan doen. 
Ik heb in mijn tweede trimester regelmatig een sauna gepakt, want ik had het heel de tijd zoooo koud, is echt fijn! 

Nou, het wordt niet de hele zwangerschap standaard afgeraden, dat ligt echt wat genuanceerder.
De eerste 14/15 weken is inderdaad echt niet handig om in de sauna te hangen ivm aangeboren afwijkingen
daarna kan het prima, tot enkele weken voor je bevalling (ivm infectiegevaar door ontsluiting).  Ga dan wel iets korter en pak niet de allerheetste sauna’s. Ook raden ze het af als je weinig tot niet naar de sauna gaat, dus niet ineens zwanger voor het eerst een sauna-test door Nederland gaan doen. 
Ik heb in mijn tweede trimester regelmatig een sauna gepakt, want ik had het heel de tijd zoooo koud, is echt fijn! 

Terug
Bovenaan