sauna?

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Het is misschien een beetje voorbarig maar ik heb een goed gevoel over deze maand!
Ik ben mee gevraagd naar de sauna en heb ja gezegd. Nu gaan we 19 sept maar 15 sept is nod. Als ik zwanger blijk te zijn, kan ik dan wel mee? En hoe ga ik dan af zeggen want ik wil t  niet meteen zeggen als ik zwanger ben. Hoezo optimistisch??!!

hoi,
bij mijn vorige zwangerschap,(maar in 2 jaar kan een hoop veranderen) ben ik met 8 maandne nog naar elysium geweest.
je mag in de sauna als je het gewend bent, omdat je meer bloed hebt tijdens een zwangerschap kun je sneller duizelig worden dat is de enige belemmering die er is om niet in de sauna te gaan.
je mag niet in een hottub, bubbelbad of een algenpakking verder mag alles zolang je ervan geniet en jezelf in de gaten houdt!
en ik kan je vertellen als je ver in je zwangerschap betn is een dagje elysium echt SUPER!!!

gr brenda

Hoi hoi,

dit is wat ik heb gelezen :  

Het niet goed is om in het begin van de zwangerschap naar de sauna te gaan?
In de sauna krijg je het warm, net als wanneer je koorts hebt.
Ook al weet je nog niet dat je zwanger bent kan dit schadelijk zijn voor de vrucht en een eventuele miskraam opwekken of zwangerschap voorkomen.

en nog een stukje :

De eerste 14 weken liever niet        
Hoewel niet onderzocht op mensen, mogen we uit dierproeven toch opmaken dat bezoek aan de sauna in de eerste 14 weken van de zwangerschap niet is aan te raden. Bij dieren, die tijdens de beginperiode van de dracht aan hoge temperaturen werden blootgesteld, zijn hogere percentages miskramen en aangeboren afwijkingen geconstateerd. Men veronderstelt daarom dat hoge temperaturen in het begin van de zwangerschap mogelijk afwijkingen en miskramen kunnen veroorzaken. Derhalve wordt geadviseerd om de eerste 14 weken de sauna niet te bezoeken.          

later in je zwangerschap kan het inderdaad wel maar zo in het begin zou ik toch maar oppassen.
en later in de zwangerschap moet je ook oppassen en is het raadzaam niet alleen te gaan maar altijd met iemand.
Je verliest nl. ook veel vocht en en moet ook veel drinken dan!!

hoop dat je nu genoeg weet.

liefs Bri

ik zou het ook niet doen hoor. ik zou een goede smoes bedenken, lekker in je slaapzak op de bank omdat je gewoon een flinke buikgriep hebt ofzo!!

succes, liefs janine

Je kunt de perfecte smoes gebruiken zonder te liegen.
Je zegt gewoon: Ik ga liever niet mee, 't zijn weer de bekende dagen van de maand!
Tenslotte zou je eventueel ongesteld zijn en dan is het echt niet lekker om naar de sauna te gaan.
Dan lieg je niet, want het zijn echt die dagen, dat je niet ongesteld bent hoeven ze dan toch niet te weten!

't Is goed dat dit berichtje er staat. Ik ben zelf een groot liefhebber van de sauna en had er eigenlijk helemaal niet bij stil gestaan dat het misschien beter is om bij een mogelijke zwangerschap en in de eerste weken niet te gaan!

Hmmm ik heb nog even gekeken en ik kwam dit tegen:

http://www.nsv.nl/ditissauna/zwanger/zwanger.htm

Tja, nu weet ik het niet meer.

Bedankt voor jullie reacties!
Ik denk dat het, mocht ik zwanger zijn, inderdaad beter is om niet te gaan. Ik hoop maar dat ik niet ga dan hi hi!

Terug
Bovenaan