sauna

A

Anoniem

Guest
Weet iemand of het kwaad kan om naar de sauna te gaan als je zwanger wil worden?
Ik heb gehoord dat het afgeraden wordt om tijdens een zwangerschap naar de sauna te gaan. Dit omdat de baarmoeder kan samentrekken door de temperatuurverschillen (bijv. als je de sauna ingaat en daarna in het koude dompelbad). Maar... de eerste maand weet je vaak nog niet dat je zwanger bent. Kan je dan toch naar de sauna gaan, of beter van niet??

hoi iejoor,

als je al voor je zwangerschap naar de sauna gaat en je bent gewend aan de hitte van de sauna door frequente sauna-bezoeken mag je tijdens je zwangerschap gewoon naar de sauna gaan.

Als je voor je zwangerschap niet of nauwelijks naar de sauna gaat wordt dit ten sterkste afgeraden,dit ivm de hitte en evt infectie door de open verbinding en warmtestuwing.

Hoop dat je er iets aan hebt!!!!!

Dikke kus, lollifantje

Vaak zijn 'ze' bang dat ook het vruchtwater opwarmt.
Volgens mijn VK moet je het wel heel bont maken voordat dat gebeurt. Als je het gewend bent en geen extreme dingen doet, kan het wel. Voor de zekerheid wordt het nog wel eens afgeraden om het de eerste 12 weken te doen.
Ik ga gewoon naar de sauna, alleen ga ik een treetje lager dan eerder, let goed op mijn hartslag (hoger en kortademig = eruit!) en ik ga niet meer in het dompelbad. Gewoon lekker langzaam afkoelen in het zwembad of buiten. En ik doe geen infrarood meer, die warmt dieper van binnen op. Is mij niet gezegd, maar voor de zekerheid...

Als je gaat: veel plezier!

Terug
Bovenaan