Sauna?

A

Anoniem

Guest
Hoi,

vraagje:
Ik ben in mijn eerste ronde weer na mijn onverwachtse zwangerschap (helaas mk)
Nu gaan wij zaterdag lekker naar de Sauna. Vind dat altijd heerlijk.
NOD is 14 feb. Heb ook last van allemaal gekke kwaaltjes.
Ik denk zelf dat de RD om de hoek zitten.. zere borsten/ moe/ gekke buik.

Kan dit kwaad voor als ik nu  toch zwanger zou wezen?
weet iemand hier een antwoord op. Zou onder geen beding een risico nemen!

Groetjes Mara

hoi,

ik heb altijd begrepen dat het niet zo goed is om in de sauna te gaan als je zwanger bent.
i.v.m de flinke temperatuurstijging.
Als je naar de sauna gaat, dan zou ik er in ieder geval niet te lang in gaan.
wij hebben thuis een sauna.
na mijn eisprong t/m mijn nod ga ik nooit in de sauna.
als ik ongesteld geworden ben, dan ga ik wel weer in de sauna want dan weet ik zeker dat ik niet zwanger ben.

liefs nathalie.

Hoi Hoi,

ik ben de eerste drie maanden van mijn zwangerschap gewoon naar de sauna geweest. Op een gegeven moment werd mijn buik te dik en daarom ben ik toen niet meer gegaan. Maar je zou het saunacentrum kunnen bellen of ze er ervaring mee hebben.

Volgens mij mag het gewoon, maar pin me er niet op vast.

Suc6 en hopelijk dat het deze maand "raak" is.

Liefs XX

Toen ik zwanger was van de eerste gingen we op vakantie en daar hadden we een sauna en zonnebank in het huisje ik heb het toen aan de gyn gevraagd en die zei dat het er niet goed voor is helemaal een zonnebank niet... en ze zei dat een bubbelbad ook slecht is.. maar ook zei ze dat het wel mag maar ...... het heeft wel risico!!

Groetjes, ineke

Ik heb idd ook gehoord dat saunabezoek vooral in de eerste 3 maanden gevaarlijk kan zijn voor het vruchtje.

Juist helemaal in het begin, wanneer je zelf nog niet weet dat je zwanger bent schijnt het niet zo goed te zijn i.v.m. de warmte. Dit geldt dus idd ook voor zonnebank, bubbelbad en hete baden.

Jammer maar helaas, ik zou het risico ook niet durven nemen.
Maar ja, je weet waarvoor je het laat in ieder geval.

Veel liefs,

Twinkel3

Terug
Bovenaan