Sauna

A

Anoniem

Guest
Hoi dames.

Ik heb een vraagje.
Volgende week zondag ga ik met mijn moeder en zusjes naar de Sauna, 1 dag voor mijn NOD.
Dus misschien ben ik wel zwanger, en ik heb al gelezen dat het niet goed is om voor de 14e week naar de sauna te gaan.
Maar hoe ga ik dit verbloemen aan mijn moeder en zusjes?
Of kan het geen kwaad om per keer 10 minuutjes in de sauna te gaan?
Afbellen vind ik ook niet leuk, want deze dag staat al heel lang vast, en er is meer daar dan alleen maar sauna's.
Ik krijg bijv. ook een masage.

Wat zouden jullie doen?

Liefs Eva

Ik zou me er niet zo druk over maken en lekker gaan genieten van je dagje uit.

hoi Lillian, bedankt voor je reactie.
Ja, je leest soms zulke enge dingen op het internet.
Maar denk dat je gelijk hebt,, gewoon lekker genieten en maar niet overhit raken in de sauna

liefs Eva

Hoi Eva,

Als je vaker naar de sauna gaat, is het zowiezo geen probleem. Daarnaast deel je nog geen bloedbaan met het vruchtje op dat tijdstip. Je moet inderdaad alleen opletten dat je niet oververhit raakt en misschien is het verstandig om een niet al te hete sauna te nemen. Gewoon goed naar je lichaam luisteren. En verder vooral lekker genieten van je dagje weg met zussen en moeder!

Groetjes,
mv Tijs

Hoi, ga gewoon een lekker gezellig dagje tegemoet, zeg alleen dat je hoofdpijn hebt dus de sauna ff overslaat. Ga je lekker zwemmen en poedelen en bubbelen en stomen! Genietse en succes...!

ha,

ik ben toen ik 6 weken zwanger was naar de zwaluwhoeve geweest.
ik had een hotstone massage, maar die ging dus niet door.
mag niet ivm de warmte stenen op je rug ivm kans op miskraam.
(helaas is het evenzogoed nog een miskraam geworden)
en in 2 van alle sauna's mocht ik niet.
volgens mij de kruiden sauna.
anders bel je ff op en leg je je probleem voor, dan weet je precies wat wel en niet mag.
zeg gewoon ik ben mogelijk 4 weken zwanger wat magwel/niet
en dan kun je op de dag zelf evt een smoes omheen bedenken.
en... het is natuurlijk te hopen dat het echt zo is dat je zwanger bent.

groetjes

hoi dames.
Bedankt weer voor de reacties.
Het is idd een goed idee om tegen mijn zussen en moeder te zeggen dat ik die dag hoofdpijn heb en wat rustiger aan doe.
Bedankt voor de tips.

groeten Eva

het ligt eraan of je regelmatig naar de sauna gaat of niet.
Ik ga zelf regelmatig naar de sauna/bubbelbaden enz..
Toen ik zwanger was van mijn zoon, werd mij geadviseerd om de bubbelbaden/jacuzie wel over te slaan ook de zonnebank kun je beter vermijden als je zwanger bent maar ik mocht wel naar de sauna, je voelt zelf wel aan als het je te benauwd wordt, ook het koude bad vergeten maar wel lekker koud nadouchen.

Terug
Bovenaan