Sauna

Hai dames,

Laatst hoorde ik van iemand dat als je zwanger bent je niet naar van die gelegenheden mag waar je naar de sauna gaat, massage krijgt etc. Weten jullie daar iets van? En als dit klopt, waarom mag je daar dan niet heen?

Groetjes,
Anna
 
hoi anna
vooral de eerste 3mnd is het heel slecht voor je kindje.
omdat de vrucht er in het begin er helemaal niet tegen kan (tegen die warmte)...je ontwikkeld dan een zogenaamde koorts bij jezelf.
ik geloof dat je na de 3mnd gerust wel eens mag gaan, alleen niet in de TE hete sauna's geloof ik., ik ben nu 21 wk maar moet er nu niet aan denken om in die hitte te zitten, je moet heel goed naar je lichaam luisteren.
groetjes van sandy
 
hoi, inderdaad wat sanny schrijft klopt, ik ben toen ik zo'n 3 1/2 mnd zwanger was wel met mijn moeder en zus op een beautydagje gewest en ben toen alleen in t (niet te hete) stoombad gegaan en het zwembad en heb verder gewoon heerlijk genoten van de rust en massage en alle behandelingen. suan vond ik te heet en werd mij ook afgeraden door de vk, in het beautycentrum zelf raaddeen ze de whirlpool af ivm weeopwekkend schijnt te zijn, dus dat is wat om te onthouden voor op t eind! gr fie
 
Hoi, ja je hoort en leest daar verschillende verhalen over. Ik dacht ook dat het na 3 mnd mocht, maar mijn vk raadt het helemaal af. Aan de ene kant omdat het temperatuurverschil niet goed is voor het kindje (lijkt op koorts) en aan de andere kant omdat je toch heel makkelijk een bacterie op kan lopen, ook al is de sauna nog zo schoon. Je zit er natuurlijk toch naakt in dus een bacterie kan gemakkelijk naar binnen. Dat kan zelfs ongemerkt gaan maar het kan wel schadelijk zijn voor het kindje.
Ik heb daarna ook bij de sauna geïnformeerd, die zeiden ook dat ze verschillende verhalen hoorden maar ze adviseerden altijd om naar de vk te luisteren. En afgezien daarvan raden ze in mijn sauna tijdens de gehele zwangerschap af: de heetste sauna's, whirlpool en de infraroodsauna.
Maar een schoonheidsbehandeling kan helemaal geen kwaad, lijkt me. Succes!
 
Bedankt voor jullie reacties. Dat wordt dus gewoon lekker met een maskertje en een goed boek, thuis op de bank. Is ook leuk. Ga nu geen risico's nemen.

Groetjes,
Anna
 
Terug
Bovenaan