Sauna

Hallo! Op dit moment ben ik bijna 5 weken zwanger en ik heb al een hele tijd geleden met vriendinnen afgesproken naar de sauna te gaan (dan zou ik 6 weken zijn).. kan dat kwaad? Of moet je minder lang, minder extreme temperatuursverschillen ondergaan (hete sauna, koud badje..). Heeft iemand een idee? Anders moet ik een goede smoes verzinenn dat ik toch niet mee kan gaan. Bedankt voor jullie reactie!
 
hoi!
Sauna en warme (bubbel)baden worden afgeraden in de eerste 12 maanden. De verhitting van het lichaam kan een miskraam veroorzaken. Daarna wordt het nog steeds afgeraden, behalve als je regelmatig naar de sauna gaat en er dus aan gewend bent. Succes!
Stephanie (34 weken)
 
Okay! bedankt voor je bericht. Nu weet ik zeker dat ik er toch niet naar toe ga.. relaxen zal het anders sowieso niet worden als ik in mijn achterhoofd weet dat ik een risico neem. Groetjes!
 
hoi, ik werk zelf in een sauna complex en wij raden alleen de infra rood en zuurstof sauna af. Verder heb je natuurlijk in bubbelbaden wat meer kans op infecties maar dat kan ook in een gewoon zwembad gebeuren. Als je sauna's gewend bent kun je in principe gewoon gaan maar je moet er natuurlijk wel lekker bij voelen , je gaat per slot van rekening voor je ontspaning! Vraag anders advies bij een vk of ha.
 
Hoi, toen ik zwanger was werd ook de eerste 12 weken afgeraden en daarna alleen als je het gewend bent.
Ik ben 2 keer tijdens mijn zwangerschap gegaan de laatste keer toen ik 30 weken was en ik vond toen de saunacabine zelf niet meer prettig vanwege de warmte natuurlijk wel het zwemmen en relaxen.
Een fijne zwangeschap
groetjes
 
Eerst een hete sauna en daarna een koud bad is sowieso niet echt goed voor je bloeddruk lijkt me, en je mag ook niet in een superheet bad of onder een superhete douche stappen... Volgens mij kun je van de sauna zelfs een zwangerschapsmasker krijgen...

Succes....

 
neeee, een zwangerschapsmasker krijg je echt niet van Sauna. Wel van de zonnebank, of de gewone zon.
idd: niet tot 12 weken, daarna alleen voor degene die het al regelmatig deed en dan wordt ook aangeraden om niet langer dan 10 minuten in 1 sauna te blijven om oververhitting van je lijf te voorkomen.

 
Terug
Bovenaan